12:42 1401/11/13

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در چهاردهمین جلسه ستاد بازآفرینی استان بیان کرد: بایستی زمینه ای را فراهم کنیم تا بافت فرسوده و ناکارآمد اصفهان احیا شود و در راستای احداث مسکن مناسب و ساماندهی بافت های شهری تلاش کنیم.
وی ادامه داد: احیای بافت فرسوده اصفهان و احداث مسکن از اولویت های استان است؛ از این رو باید در جلسات ستاد بازآفرینی استان، طرح های مرتبط را به صورت موردی مطالعه و بررسی کنیم تا ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت، نقشه راه آینده در این حوزه مشخص شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه گره هایی در حوزه بازآفرینی و احداث مسکن در استان وجود دارد که تنها با خرد جمعی باز می شوند، اظهار کرد: دغدغه ما در استانداری اصفهان این است که دستور ریاست جمهوری مبنی بر نیاز کشور در ساخت مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین نماند‌.
دکتر زینلیان خاطرنشان کرد: هفته گذشته در کارگروه امور زیربنایی استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی، اراضی مورد نیاز به محدوده شهرهای استان الحاق گردید که نشان از عزم مدیریت استان در رونق گرفتن احداث مسکن است، اما با وجود تلاش های صورت گرفته از ظرفیت بسیار مهم و ضروری احیای بافت فرسوده استفاده نمی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در احداث مسکن و بازآفرینی شهری چند اصل اساسی داریم نخست اینکه بر جمعیت مناطق موجود شهری بنا بر مصالح زیست محیطی، اقتصادی و ... افزوده نشود، در خدمت رسانی دستگاه های خدماتی با احداث مسکن خدشه ای ایجاد نشود، افراد در محله های بومی خود ساکن شوند و نیاز به تغییر محل سکونت نباشد، همچنین توجیه اقتصادی داشته باشد به نحوی که مشکل جذب سرمایه گذار نداشته باشیم؛ در صورت رعایت این موارد و موضوعات فنی وارد مبحث بازآفرینی شهری می شویم.

مطالب پیشنهادی