15:04 1401/05/01

به گزارش مفتاح و به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در طی برگزاری جلسات اخیر کمیته کارشناسی شهرهای استان اصفهان، موارد جاری شهرهای اصفهان، خور و مبارکه مورد بررسی قرار گرفت. 

 

وی اذعان داشت: در این جلسات که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشکیل می‌شود طرح تفصیلی شهرهای ابریشم و زاینده رود بررسی شدند. 

 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اهم موارد مطرح شده در کمیته کارشناسی شهر اصفهان به بررسی گستره طرح‌های ویژه منطقه ۸ (شمال رزمندگان) و منطقه ۱۱ اشاره کرد و گفت: موارد الحاق به محدوده شهرهای خور، جندق و فرخی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که در رابطه با آن کارشناسی لازم بعمل آمد. 

 

وی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج استان اصفهان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد بیان داشت: در این جلسه طرح امکان سنجی بازسازی بلندمرتبه‌های شهر جدید فولادشهر با رویکرد بازآفرینی شهری و موارد جاری تغییر کاربری این شهر مورد بررسی قرار گرفت. 

 

بناییان افزود: با توجه به مباحث بازآفرینی شهری و وضع موجود بلندمرتبه‌های قدیمی شهر فولادشهر، بازسازی و بهبود وضعیت آن‌ها امری ضروری است. 

 

وی اذعان داشت: در جلسه کمیسیون ماده ۵، طرح تفصیلی شهر اژیه (بررسی وضع موجود و تدقیق محدوده) نیز بررسی و در رابطه با آن اتخاذ تصمیم شد. 

 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان توضیح داد: شهر اژیه، از توابع شهرستان هرند است که طرح جامع آن در سال ۱۳۹۰ مصوب شده و تهیه طرح تفصیلی این شهر به لحاظ داشتن جاذبه‌های طبیعی و قرار گرفتن در مسیر شهر گردشگر پذیر ورزنه تاثیر به سزایی در توسعه شهر اژیه خواهد داشت. 

 

وی بیان داشت: با توجه به بررسی وضع موجود و تدقیق محدوده این شهر در جلسه کمیسیون ماده ۵ و ملاک عمل قرار گرفتن برای تهیه مرحله دوم طرح تفصیلی همچنین برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تهیه طرح‌های تفصیلی شهری، امید است طرح تفصیلی شهر اژیه در کوتاهترین زمان ممکن به تصویب مراجع ذیربط برسد. 

 

مطالب پیشنهادی