12:10 1401/09/12

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز 12 آذرماه در برنامه رادیویی "سلام اصفهان" با اشاره به روز جهانی توان‌خواهان، گفت: شهرداری از سال‌ها پیش نسبت به رعایت حقوق توانخواهان در شهر توجهی ویژه داشته است، به طوری که از دوره‌های قبل مدیریت شهری تاکنون نماینده‌ای از جامعه توان‌خواهان به عنوان مشاور در کمیته‌های فنی طرح‌ها و پروژه‌های شهری حضور دارد و مناسب‌سازی‌ها با نظر او لحاظ می‌شود.

او با اعلام اینکه در یک‌سال گذشته ۱۹۲ هزار مترمربع پیاده‌روسازی در شهر انجام شده است، ادامه داد: تمام این پیاده‌روها که به عرض یک متر و طولی معادل مسیر اصفهان تا کاشان است برای توان‌خواهان و نابینایان مناسب‌سازی شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح کارت منزلت شهروندی طی یک سال گذشته به لحاظ کیفی ارتقا داده شده، تصریح کرد: کارت منزلت شهروندی از سال ۹۵ برای برخی از اقشار جامعه از جمله توانخواهان صادر شده بود، اما مدتی در آن وقفه ایجاد شد که از سال گذشته آن را فعال کردیم.

او افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار کارت منزلت شهروندی ویژه اقشار جامعه هدف صادر شده است، چنانکه طی یک سال گذشته 6 هزار و ۳۷۴ کارت منزلت صادر شده که هزار و ۶۳۶ کارت از این تعداد ویژه توان‌خواهان است.

او اظهار کرد: توان‌خواهان می‌توانند با این کارت به صورت رایگان از خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس و مترو) و فضاهای فرهنگی، تفریحی و آموزشی شهرداری بهره‌مند شوند.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه سامانه https://profile.isfahan.ir برای دریافت کارت منزلت طراحی شده است، گفت: توان‌خواهان می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را برای دریافت کارت منزلت ثبت کنند که کارت پس از صادر شدن به درب منزل آنها ارسال خواهد شد.

مطالب پیشنهادی