9:40 1401/08/28

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين جعفري رييس كل دادگستري استان از شهادت دو تن از حافظان امنيت و مجروحيت 8 نفر ديگر در اصفهان خبر داد. 

وي افزود: در جريان ناآرامي‌هاي اخير تعدادي از نيروهاي حافظ امنيت براي كنترل اوضاع به يكي از محله‌هاي اصفهان اعزام شده بودند كه دو راكب موتورسوار مسلح با سوء استفاده از فضاي اغتشاشات اقدام به تيراندازي كردند و با  به شهادت رساندن دو نيروي حافظ امنيت و مجروح ساختن 8 نفر ديگر متواري گشتند.

رييس دستگاه قضايي استان اصفهان ادامه داد: از همان دقايق  اوليه حادثه با صدور دستورات ويژه قضايي توسط دادستان محترم مركز استان اقداماتي در راستاي شناسايي و دستگيري ضاربان صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

جعفري با اشاره به حماسه 25آبان در اصفهان بيان داشت: در 25 آبان‌ماه روز حماسه و ايثار مردم اصفهان قرار گرفته‌ايم؛ روزي كه به نام مردم اصفهان در تاريخ انقلاب به ثبت رسيد و در اين روز پيكر مطهر تعداد 370 شهيد روي دستان اين مردم تشييع شد و عصر همان روز جمعيت كثيري به‌عنوان نيروهاي بسيج مردمي از اين شهر به سمت جبهه‌ها اعزام شدند و دشمنان بدانند كه اين گونه اعمال تروريستي و كور، ذره اي از عشق و ارادت مردم اصفهان به اين نظام مقدس كم نخواهد كرد بلكه باعث مي‌شود كه مردم بيش از پيش و استوارتر پاي ارزش‌هاي والاي اين نظام بايستند.

اخبار بیشتر 

وداع با پیکر شهید چراغی در اصفهان 

شهادت دو تن از نیروهای مدافع امنیت در اصفهان

عالي‌ترين مقام قوه قضاييه در استان اصفهان در ادامه از صدور 450 كيفرخواست مربوط به اغتشاشات خبر داد و گفت: تحقيقات ابتدايي 450 پرونده مربوط به اغتشاشات با صدور كيفرخواست به پايان رسيد و جهت رسيدگي و صدور حكم به دادگاه ارجاع داده شد كه 35 مورد از آن منجر به صدور حكم شده است.

جعفري در پايان بر تشديد مجازات‌ها و اعمال مجازات‌هاي تكميلي براي عوامل اصلي و صحنه گردان‌هاي اغتشاشات تاكيد كرد.

 

مطالب پیشنهادی