13:35 1401/09/02
 
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل استاندار،  رضا دولتشاهی معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان اصفهان از دریافت کاربرد علامت استاندارد تشویقی توسط دو واحد تولیدی صنایع دستی در رشته های مینا کاری و زیرساخت احجام فلزی سنتی برای اولین بار در کشور در 564مین کمیته علائم و کنترل کالای استاندارد استان اصفهان خبر داد.

معاون ارزیابی انطباق اداره استاندارد اصفهان با اعلام این خبر افزود واحد تولیدی صنایع دستی بنام آقای مرتضی اسماعیلی تمندگانی با نام تجاری نگارستان اسماعیلی اولین واحد تولیدکننده محصولات دستی مینا کاری در کشور می باشد که برای محصولات میناکاری با شماره استاندارد ملی 13537 موفق به دریافت کاربرد علامت استاندارد تشویقی شده است.

وی ادامه داد: همچنین واحد تولیدی صنایع دستی بنام آقای جواد درویشی با نام تجاری میراث نیز اولین واحد تولیدکننده محصولات زیرساخت احجام فلزی سنتی در کشور می باشد که برای محصولات زیرساخت احجام فلزی سنتی با شماره استاندارد ملی 15659 کاربرد علامت استاندارد تشویقی دریافت نموده است.

به گفته دولتشاهی استاندارد تشویقی (اختیاری) به نوعی از استاندارد اطلاق می گردد صاحب کالا یا خدمات اجباری برای دریافت پروانه استاندارد ندارد ولی به دلیل رقابت در بازار و افزایش و اثبات کیفیت کالای تولید نسبت به دریافت آن اقدام می نماید.
 

مطالب پیشنهادی