10:57 1402/02/25

به گزارش خبرنگار مفتاح، سین شهر مهربانی است، این تعریف  شهردار شهر سین از شهر است. مردمی مهمان نواز که 70 شهید تقدیم کرده اند . شهر سین شهری قدیمی وتاریخی که منار و مسجد امام حسن مجتبی که یادگار دوره سلجوقیان است و عمری نزدیک به هزار سال دارد، از افتخارات این شهر است.

محسن قنبری  از تلاش شهرداری برای بازسازی اماکن تاریخی شهر سین گفت، وادامه داد: حمام قدیمی و تاریخی شهر در حال بازسازی است وسال گذشته شهرداری یک میلیارد تومان هزینه کرده است. بازسازی برج کبوتر ها و تامین بودجه در سالجاری از اقدامات شهرداری برای بازسازی اماکن تاریخی شهر است.

180کارگاه شیرینی پزی در شهر سین فعال است

او با اشاره به اینکه در دل بافت فرسوده شهر، بافت های تاریخی وجود دارد و این بافت‌ها در دل هم قرار دارند گفت: تلاش می کنیم تا چهره تاریخی در بافت ها را حفظ کنیم و مردم را تشویق کنیم تا در بازسازی خانه های تاریخ اقدام کنند.

بنا به گفته شهردار مردم شهر سین خربزه کاران حرفه ایی هستند و جشنواره خربزه در این شهرثبت تاریخی شده است. تخمه آفتابگردان هم محصول دیگری است که شهرت خاصی دارد. اما در کنار سیفی کاری شیرینی پزی هم امروز به شغل مردم این شهر تبدیل شده است و در حال حاضر 180 کارگاه شیرینی پزی داخل شهر است و شیرینی مشهور سین، باقلوا است.

شهردا گفت: بسیاری ازاینها غیر اصولی بدون مجور در خانه‌ها و پارکینگ‌ها تولید می کنند، که باید ساماندهی شوند. قرار است مجموعه "شهر شیرینی" با مشارکت خودم مردم راه اندازی شود . این شهرک هیچ بودجه دولتی ندارد و زمین ازمردم است و ما فقط مجوز ساخت صادر می کنیم. این شهرک در سه فاز تعریف شده و 21 هکتار است. البته قسمتی از این زمین ها درگیر تغییر کاربری است که اگر حل شود،  فاز اول با همت مردم احداث خواهد شد.

یکی از معضلات شهر سین آلودگی ناشی از کوره‌های آجرپزی است. شهردار ادامه داد: قرار بود این کوره‌ها از حاشیه شهر منتقل شود، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. این کوره ها در کار پرداخت نکردن عوارض آلایندگی آلودگی زیادی به سمت شهر منتقل می کنند و مردم شهر بر اثر آلودگی و  ریز گردهای ناشی از این کارگاه ها، به بیماری‌های مختلفی مبتلا شده اند .

 

پرداخت نشدن مطالبات دولتی

قنبری در ادامه به سراغ بودجه شهرداری رفت. بودجه شهرداری سین در سال گذشته 8 میلیارد و 750 میلیون تومان بوده است که در تفریغ بودجه به 16 میلیارد تومان رسیده است. بودجه شهر سین برای سال 1402 بیش از 10 میلیارد تومان مصوب شده که 60 درصد بودجه عمرانی و 40 درصد جاری است.

حرکت به سمت تامین منابع درآمد پایدار مهمترین هدف شهرداری سین است. قنبری در این باره گفت: منابع درآمدی شهرهای کوچکی مثل سین محدود است و ما باید به منابعی برای تامین درآمد پایدار برویم. ساخت یک پمپ بنزین برای شهر در این خصوص بوده است. این پمپ بنزین مشکلات کشاورزان شهر را برطرف خواهد کرد و برای شهر موثر خواهد بود. البته پروژه های دیگری هم در دستور کار است که به محض عملیاتی شدن معرفی خواهند شد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر تلاش شهرداری برای برخورداری شهر از امکانات شهر گفت: متاسفانه امکانات ما در شهر سین محدود است، اما تلاش می کنیم تا به سمت توسعه امکانات و بهبود فضای عمومی برویم. سال گذشته تلاش کردیم یک دستگاه اتوبوس بخریم که 71 درصد از اعتبارات دولتی وما بقی از بودجه شهرداری تامین شد. مطالبات شهرداری سین از دولت در حدود 800 میلیون تومان است که هنوز پرداخت نشده که با پرداخت آن می توان کمک بیشتری به شهرکرد.  

آزادسازی 80 درصد جاده سین- دستگرد

رفع آبهای سطحی تلاش بعدی شهرداری برای برطرف کردن مشکلات شهری است. شهردار گفت: سالهای گذشته معضلات ابگرفتگی در شهر داشتیم . اجرای طرح مطالعاتی اجرای فاز اول این پروژه شروع شده است.

اجرای آسفالت در سطح معابر شهر سین و لگه گیری به میزان 2 تن و 850 کیلو آسفالت از پروژه های عمرانی شهر است که انجام شده است.  

یکی از مشکات مردم شهر سین جاده ناایمن سین-دستگرد است که شهردار در خصوص آزادسازی این جاده گفت: این جاده خارج از محدوده شهر سین است و موفق شدیم مجوز لازم برای ساخت این جاده بگیریم. 5 میلیارد تومان برای آزادسازی این خیابان هزینه شده است. 80 قطعه از 100 قطعه در محدوده جاده ازادسازی شده و پیمانکار برای احداث مشخص شده است و با پیشرفت کار و ازادسازی کامل، این جاده تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

30 درصد از شهر سین بافت فرسوده است

شهردار گفت 30 درصد از مساحت 187 هکتاری شهر سین بافت فرسوده است که بافت تاریخی هم در آن قرار دارد وتلاش می شود در بافت تاریخی به خصوص بازسازی به صورت احیا و نگهداشت بافت تاریخی برود.

قنبری ادامه داد: افتتاح یک پارک جدید برای شهر در جهت توسعه فضای سبز یکی از اقدامات عمرانی شهری در سال جدید خواهد بود تا سرانه فضای سبز افزایش پیدا کند.

بنا به گفته شهردار در طرح هادی شهر سین فضای سبز دو متر دیده شده است و وضعیت امروز شهر سین قابل قبول است.

 

راه اندازی سایت و نرم افزار شهر من در جهت هوشمند سازی در شهرداری در نظر گرفته شده است و این برنامه میز خدمتی برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان خواهد بود. هدف شهرداری این است تا شهروندان با این نرم افزار بهتر بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.  

مطالب پیشنهادی