17:59 1396/12/20

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي در گردهمايي هیأت‌های مذهبی که شب گذشته با حضور امام جمعه اصفهان و نماينده ولي فقيه، رييس و اعضاي شوراي اسلامي شهر و نمايندگان هيأت ها و تشکل هاي مذهبي از سوي شهرداري اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هيأت هاي مذهبي و مداحان اهل بيت (ع) به عنوان کساني که داراي مخاطبين مذهبي و متدين هستند، مي توانند نقش مهمي در اصلاح جامعه بر عهده داشته باشند. 

وي ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: آنچه که اين بانوي بزرگوار را به عنوان بانوي هميشه تاريخ براي تمام عصرها الگو قرار داده سخنان ارزنده، نقش اجتماعي، نقش رهبري در هدايت جامعه، خطبه ها و سخنان ايشان است.

وي با بيان اين که اميدوارم برگزاري نخستين گردهمايي هيأت هاي مذهبي بتواند پايه اي براي برگزاري جلسات منسجم و متحد در آينده باشد، افزود: انسجام بيشتر تشکل هاي مذهبي راه را براي بيان شعائر مذهبي هموار مي کند و ما نيز اميدواريم بتوانيم اين مسير را با حمايت بيشتر براي بيان حقايق و شعائر واقعي اسلام اصلاح کنيم. 

شهردار اصفهان با بيان اينکه اميدوارم هر هيأتي بتواند با نگاه به دور از خرافه و با حقيقت بيني حرکت کند، گفت: ممکن است جريان هايي بخواهند از موقعيت معنوي هيأت ها سوء استفاده کنند اما هيأت ها بايد بتوانند هدايت گر خوبي براي جوانان که بيش از همه محتاج معنويت و اصلاح در امور جامعه هستند، باشند.

وي اضافه کرد: در صورتي که انسان بتواند در مسير هدايت جامعه گام بردارد، از هر حرکت ديگري نزد خداوند محبوب تر است.

نوروزي به پيشنهاد تشکيل خانه هيأت هاي مذهبي اشاره و تأکيد کرد: اميدوارم با مکاني که پيش بيني شده و اداره آن بر عهده هيأت هاي مذهبي است بتوانيم شاهد ارتقاي سطح فعاليت هيأت ها باشيم.

لزوم برگزاري سالانه اين گردهمايي هيأت هاي مذهبي

ريیس شورای اسلامی شهر اصفهان نيز گفت: اصفهان شهر علم، فضیلت، دانش و شهر دوستداران ائمه است.

فتح الله معین در گردهمایی هیأت های مذهبی اصفهان اظهار کرد: وظیفه ما برگزاری همه ساله این گردهمایی است تا از هیأت های مذهبی تقدیر و تشکر به عمل آورده باشیم.

وی تصریح کرد: امید داریم برگزاري این گردهمایی به صورت سالانه ادامه يابد تا از فیض حضور هیئات مذهبی بهره مند شده و این موضوع نقطه شروعی برای بهره مندی از برکات خداوند باشد.

ريیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هیأت های مذهبی اصفهان بیش از همه مقید به رعایت مسايل شرعی و اصول و قواعدی هستند که در دین اسلام به آن تأکید شده است.

وی اضافه کرد: این باعث خوشحالی نیست که در هیأت های مذهبی شهرهای دیگر تغییراتی صورت گرفته که مطلوب بزرگان هیأت ها نیست؛ اما خوشبختانه در شهر اصفهان سنت های حسنه هیأت ها همچنان وجود دارد.

گفتني است در اين جلسه نشان جوان نخبه خادم الحسين(ع) از سوي شهردار و رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان به چند جوان نخبه اصفهاني اهدا شد. همچنين شهردار اصفهان و رييس شوراي شهر، کليد خانه هيأت هاي مذهبي را به صورت نمادين به نمايندگان هيأت ها تحويل دادند

مطالب پیشنهادی