11:01 1400/06/06

رهاورد علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شربت گیاهی موثر در درمان کرونا طرح برتر در کشور

 

شربت گیاهی موثر در درمان کرونا طرح برتر درکشوربه گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در برنامه معرفی بهترین‌های پژوهش در حوزه کوید-۱۹، شربت گیاهی کنترل کننده علایم تتفسی کرونا از دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان طرح برتر کاربردی کشور معرفی شد.


حمیدرضا بنفشه افزود: این شربت نتیجه طرحی تحقیقاتی به شماره ۹۹۰۳۳ و با عنوان بررسی اثر عصاره متانولی استخراجی از بذرالبنج حاوی گلیکوزید‌های استروئیدی به همراه بره موم در بیماران عفونت حاد تنفسی (مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹) است.


وی گفت: این طرح تحقیقاتی در کارآزمایی بالینی و به انتخاب کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ کشور در محور تحقیقات کاربردی رتبه سوم کشوری را به ارمغان آورده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: حمیدرضا بنفشه، مرتضی کوثری، مهدی نورالدینی، سید پیمان خامه چی، مجتبی صحت و احمد نجفی مجریان این طرح هستند.


همچنین این طرح قبل از این در جشنواره ملی گیاهان دارویی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود و شرکت داروسازی باریج اسانس از فرمول تولیدشده در این مطالعه برای تولید محصول با مجوز و تفاهم نامه معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آن استفاده کرده و درنهایت منجر به تولید محصول برای بهبود تنفس در بیماران کووید-۱۹ شده است.

مطالب پیشنهادی