به گزارش مفتاح به نقل از خبرگزاری پلیس سردار "ایوب سلیمانی" در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دشمن در تمام عرصه ها، توان جمهوری اسلامی ایران را محک زده و به این نتیجه رسیده که نمی تواند در هیچ حوزه ای با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند از این رو تمام قد به حوزه اقتصاد ورود پیدا کرده و ما را مورد حمله قرار داده است.

وی با بیان اینکه عده ای خواسته یا ناخواسته با دشمن همراهی می کنند، گفت: نیروی انتظامی با برنامه ریزی های منسجم و سازماندهی شده تصمیم به تشکیل پلیس مستقل امنیت اقتصادی گرفت که هم اکنون عزیزان ما در این حوزه به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند؛ ماموريت اصلي پليس در حوزه اقتصادي، تامين امنيت براي فعالان حوزه كسب و كار و عرصه توليد است كه بدون دغدغه به كار و تلاش اقتصادي بپردازند.

وي افزود: امسال در حوزه اقتصاد با دو مسئله مواجه هستيم، يكي نام گذاري سال 98 به نام رونق توليد توسط مقام معظم رهبري(مدظله العالی) و ديگري تحريم ها و فشار دشمن در عرصه اقتصادي و معيشت مردم است.

این مقام عالی انتظامی کشوربه تمركز پليس بر تامين امنيت اقتصادي مردم و كشورو نیز اتخاذ تدابير ويژه در این رابطه از سوی پليس امنيت اقتصادي اشاره و تاكيد كرد: كارشناسان اين پليس در سراسر كشور با جديت شبانه روز با مخلان امنيت اقتصادي برخورد مي كنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استفاده از تجربیات گذشته موجب شده تا در پیشگیری از مشکلات در سال جاری منجمله تأمین ارزاق عمومی مردم از جمله قاچاق دام زنده و سوخت موفق تر از قبل کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دشمن برنامه ای داشت تا تأمین گندم برای کشور را دچار اختلال کند، اظهار داشت: ما مدعی رفع کامل مشکلات نیستیم ولی خوشبختانه در عرصه های مختلف به صورت بازدارنده و پیشگیرانه و به صورت مقتدرانه و قاطع برخورد های لازم را انجام داده ایم؛ براساس شاخص های تعیین شده، روند جلوگیری از قاچاق ارزاق عمومی موثرتر و موفق تر بوده و توانسته ایم به نوعی دین خود را نسبت به تحقق شعار سال که همان رونق تولید بوده است را ادا کنیم.

وي، شاخص هاي مقابله پليس با انواع جرايم به ويژه جرايم حوزه اقتصادي را در سه ماهه نخست سال، مثبت ارزيابي و ابراز اميدواري كرد: با هماهنگي همه نهادها در ادامه سال جاري نيز شاهد رونق توليد باشيم.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: نیروی انتظامی همیشه در همه موقعیت هایی که مردم حضور دارند با برنامه ریزی های مناسب و خاص حضور پیدا کرده که می توان به اجرای طرح نوروزی، راهپیمایی عظیم اربعین، بازگشایی مدارس، طرح های تابستانه و زمستانه و... اشاره کرد.

این مقام عالی انتظامی کشور، اجرای طرح تابستانه را به دلیل استفاده عموم مردم از روزهای تابستان برای بهره مندی از مواهب الهی، طرحی خاص عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی سعی می کند با تمام ظرفیت، امنیت و ایمنی سفر وخانه هایی را که مردم رها کرده و به مسافرت رفته اند را تأمین کند؛ خوشبختانه امسال وضعیت نسبت به سال گذشته مناسب تر بوده چرا که هماهنگی ها با سایر دستگاه ها بیشتر شده و تجربیات سال های گذشته نیز به کارگیری شده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا پایان سال 2 هزار نفر کاهش تلفات داشته باشیم، گفت: خوشبختانه طبق برنامه تا پایان سه ماهه اول توانسته ایم این امر را محقق کنیم؛ امیدواریم در تابستان خصوصا ماه های مرداد و شهریور که اوج تصادفات و تلفات محسوب می شود با همکاری مردم و سایر ارگان ها به شاخص مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

وی به برنامه هاي اختصاصي پليس براي كاهش تصادفات و تلفات جاده اي اشاره و خاطرنشان كرد: با هماهنگي وزارت راه و شهرسازي ضمن اصلاح نقاط حادثه خيز در جاده ها، نصب دوربين هاي ثابت و سيار كنترل ترافيك، با كمك دولت ناوگان پليس راه را با افزايش 200 دستگاه خودرو تاكنون تقويت شده است.

این مقام عالی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: يكي از نعمت هاي ارزشمندي كه نصيب مردم استان سمنان شده، خدمتگزاري به زائران حرم رضوي است كه واقعا در این زمینه خدمات شايسته اي داشته اند كه پليس نيز با تامين امنيت ترافيكي و انتظامي مسافران، عملكرد بسيار مطلوبي در اين حوزه داشته است.

جانشین فرمانده ناجا، در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با هجمه ها به پلیس در روزهای اخیر در فضای مجازی اظهار داشت: متأسفانه برخی به دلیل بی توجهی، کم توجهی و یا چشم پوشی از حقایق نکاتی بیان کردند که شایسته نبود و به اقتدار پلیس تعرض کردند.

وی اضافه کرد: مقوله قدرت شامل سه عنصر قدرت، مشروعیت و مقبولیت که از اعمال قدرت است، تشکیل می شود که خوشبختانه پلیس جمهوری اسلامی ایران به لطف 40 سال گذشته و تقدیم 12 هزار شهید و دفاع از مرزها و مبارزه با اراذل و اوباش، سارقان و قاچاقچیان و نیز ارائه خدمات بدون منت، برخورداری از نیروهای مومن ، بااخلاص، با تجربه ، استفاده از فناوری های روز و نوین که دارای مشروعیت و مقبولیتی است که با اینگونه اقدامات خدشه ای به اقتدار آن وارد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در حد مطلوب همه اقدامات خود را در چارچوب قانون انجام داده و مشروعیت دارد و شاهد این ادعا رضایتمندی بیش از 77 درصدی مردم از پلیس است.

سردار سلیمانی به کسانی که دلسوز پلیس هستند، اطمینان داد: مطمئن باشند پلیس مقتدر و به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  مقتدر و مهربان که با مردم با عطوفت و مهربانی رفتار می کند و خدمتگزار صدیق آنان است و البته با کسانی که عامدانه بخواهند مخل امنیت عمومی شده و جسارت و هتاکی به پلیس کنند و منافع مردم را مورد حمله قرار دهند با اقتدار برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده ناجا به کسانی که تعمدا ارزش های دینی مردم را مورد هتک قرار می دهند، هشدار داد: مطمئن باشند پلیس همواره با اقتدار با این افراد برخورد خواهد کرد و با برخی افراد که به صورت ناآگاهانه و ندانسته در این مسیر هستند با تأمل و تأنی برخورد می کند و این را همه بدانند که امروز به نقطه ای رسیده ایم که این دو راه از یکدیگر متمایز کنیم.

وی اضافه کرد: حمله و تخریب ارزش های مردم و نظام که خون های بسیاری برای آن به زمین ریخته شده، نقشه دشمن است که از قضا در بررسی ها مشخص می شود این افراد در چرخه برنامه ریزی دشمن قرار دارند؛ اعلام می کنیم و هشدار می دهیم که ابهام و سوالی باقی نمانده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر کسانی از روی ناآگاهی در این مسیر قرار دارند پلیس با آنها با رأفت رفتار خواهد کرد، همچنین به افرادی که بخواهند همانند هفته ها و روزهای اخیر رفتار کنند به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم ارزش های مردم را زیر سوال برده و تضعیف کنند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: براساس نظرسنجی ها و اذعان دوست و دشمن؛ بیش از 90 درصد دوستدار و خواستار حفظ ارزش های انقلاب و مدافع خون های شهدا هستند؛ امیدواریم دشمنان و کسانی که فریب خورده و به نوعی در برنامه های آنها حرکت می کنند، نخواهند پلیس را محک بزنند چون این بار نیز همانند قبل با برخورد قاطع روبه رو خواهند شد.

سردار سلیمانی در پایان با بیان اینکه پلیس ما همان نیروهای خدومی هستند که از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کرده و در راستای کاهش سوانح رانندگی و نیز مبارزه با سرقت همواره قدم برداشته و در حال خدمت رسانی و خدمتگزاری به مردم است، خاطر نشان کرد: قطعا این پلیس در حوزه مبارزه با مفاسد اخلاقی نیز به دنبال حفظ حریم امن برای مردم خواهد بود.

مطالب پیشنهادی