11:43 1400/03/24

در نشست مشترک ستاد تشکل های مردمی پیروان ولایت با قهرمانان ورزشی مطرح شد: سیاسی ­ترین افراد را در دولت دوازدهم به جایگاه­ های مدیریتی ورزش و جوانان کشور تحمیل کردند

عصر روز گذشته  شماری از قهرمانان رشته های ورزشی و نام آوران المپیک و پاراالمپیک و هم چنین تعدادی از روسای فدراسیون­های ورزشی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشور در نشست هم­اندیشی با فعالان ستاد تشکل­های مردمی پیروان ولایت (حامیان آیت­الله سیّدابراهیم رییسی)دغدغه ­های خود که سال­هاست با وعده­های توخالی دولت کنونی به سرانجام نرسیده است را مطرح کردند و از امیدواری خود برای رفع مشکلات جامعه ورزشی با آغاز به کار دولت جدید تحت ریاست جمهوری آیت­الله رئیسی سخن گفتند.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران (idva)  دکتر علیرضا امینی سخنگوی ستاد تشکل های مردمی پیروان ولایت (حامیان آیت­الله سیّدابراهیم رییسی) در آغاز این نشست اظهار کرد: خشنودیم که  دلیرمردان عرصه ورزش معلولان و جانبازان و قهرمانان المپیک و پاراالمپیک کشور دعوت این ستاد را لبیک گفته­اند و با حضور خود حمایت این جامعه از کاندیدای اصلح ولایی کشور را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدّظله­العالی) در خصوص مشارکت حداکثری پای صندوق­های رای اعلام می­کنند.

وی افزود: این ستاد در ۳۱ استان کشور و ۲۳۲ شهرستان به فعالیت خود ادامه می­دهد و تلاش شده با ۱۱ کمیته فعال، جریان­سازی بیش از پیش مردم شریف ایران در راستای شرکت هرچه باشکوهتر در این دوره از انتخابات تداوم یابد.

سخنگوی ستاد تشکل­های مردمی پیروان ولایت همچنین بیان کرد:به نظر می­رسد غیرت و تعهد این قشر از جامعه ورزشی امروز کشور این نوید را می­دهد که یک انتخابات پرشور را پیش رو خواهیم داشت.

براساس این گزارش همچنین دکتر جعفر سطوتی دبیر کمیته ورزش و جوانان این ستاد  نیز با بیان این که خوشحالیم که در جمع نخبگانی از نمایندگان فعال مجلس مانند خانم الهام آزاد  عضو محترم هیات رییسه  کمیسیون اصل نود مجلس و قهرمانان افتخارآفرین کشور حضور داریم گفت: افراد شرکت کننده در این جلسه هرکدام به نوعی به نمایندگی از گروه و یا رشته­ای از ورزش­های مختلف، دغدغه­ها و مشکلات مدیریت فعلی حوزه ورزش و جوانان را مطرح می­کنند و ما قصد داریم با شنیدن این مشکلات و انتقال آن به کاندیدای اصلح این مسائل را از پیش روی جامعه قهرمانی ورزشی کشور برداریم.

سطوتی اضافه کرد: ما انتظاراتی از آقای رییسی داریم که به اعتقادمان ایشان هم در این رقابت­های انتخاباتی باید به آن توجه کند و هم این که وقتی پیروز این انتخابات شدند، پیگیر این­گونه مطالبات شود.

وی با تاکید بر این که در ورزش قهرمانی، همگانی و در بخش­های  صنف باشگاه­داران و تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی ما شاهد باقی ماندن معضلات فراوانی هستیم گفت: اخلاق و شفافیت در ورزش امروز به عنصری فراموش شده و از یاد رفته تبدیل شده است و شایسته است بزرگان دولت آینده یکبار برای همیشه به این موضوع بپردازند.

براساس این گزارش دکتر سیّدمهدی هاشمی رییس اسبق فدراسیون تیراندازی نیز در این نشست اظهار کرد:من خود را همواره عضوی از جامعه ورزشی کشور می­دانسته­ام و بیش از ۳۶ سال است که در  موضوعات مختلف تخصصی ورزشی کار کرده­ام و متأسفم از این که باید اعلام کنم ما به هرحال در حوزه ورزش در دولت گذشته عملکرد خوبی را شاهد نبودیم و شاید سیاسی­ترین دوران ورزش کشور را در این دولت اخیر داشته­ایم.

وی افزود: اهالی ورزش بهتر می­توانند این موضوع را مورد قضاوت قرار دهند و می­دانند که نهاد مردمی ورزش هر روزی که گذشت دولتی­تر و سیاسی­تر شد که سم مهلکی بود برای جامعه ورزشی و مشکلات عدیده­ای را برای ورزش کشور ایجاد کرد.

هاشمی گفت: دستورالعمل­هایی در این دولت در حوزه ورزش صادر شد که انتخابات را عملا به انتصابات تبدیل کرد و عمده کسانی که تصمیم­گیرنده اصلی بودند، خود منصوب شده­های دولتی بودند و این مشکل موجب شد شایسته سالاری­ها رنگ ببازد و انتظارات جامعه برآورده نشود.

براساس این گزارش علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال کشور نیز در این نشست گفت: امروز یکی از   رسالت­های بزرگ ما این است که در راستای فرامین مقام معظم رهبری(مدّظله­العالی)  حضور پررنگ جامعه ورزش در انتخابات داشته باشیم وهرچند که گلایه­هایی در این بخش از جامعه وجود دارد ولی بی­شک یکی از اصلی­ترین عوامل شادی­آفرینی و امیدوارکننده روح جامعه، همین ورزشکاران هستند و افتخار آفرینی­های این مقام­آوران برای مدتی ذهن هموطنان ما را از افکار آزاردهنده موجود ناشی از مشکلات حادث شده اقتصادی و معیشتی  می­رهاند.

وی با بیان این که نمی­توان از اجتماع ورزشی کشور که کل گردش مالی­اش به ۲۵۰ میلیارد تومان نمی­رسد توقع داشت همه مشکلات روحی و روانی مردم جامعه را با افتخار آفرینی برطرف کنند گفت: امروز جامعه ورزش کشور از رییس جمهور آینده مطالبه دارد.

پاکدل با ذکر این نکته که دشمن با رسانه­های خود مدام در حال تبلیغ علیه نظام است  و مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق می­کند گفت:جامعه ورزشی کشور با تمام قوا با حضور در پای صندوق­های رای، این تمهید دشمنان را بی­اثر و خنثی خواهد کرد.

شایان ذکر است دکتر الهام آزاد دبیر کمیته حقوقدانان ستاد تشکل­های مردمی پیروان ولایت و عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان این که در بیانیه گام دوم انقلاب که  نقشه راه ما در چهل سال دوم است کلید واژه جـوان نقش اساسی را بازی می­کند گفت:جوانان موتور محرک جامعه ما هستند و امروز نیز در عرصه انتخابات می­توانند نقشی بسیار تاثیرگذار ایفا کنند.

وی افزود:جوانان ما در میادین ورزشی برای کسب عزت، افتخار و آبروی کشور تلاش می­کنند  و اکنون نیز در یک عرصه  تازه سیاسی وارد می­شوند تا نقش زهرآگین دشمنان را بی­اثر کنند و به این وسیله صلابت و افتخار ما را به رخ جهانیان بکشند.

براساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدمصطفی میرلوحی عضو هیئت امناء بنیاد بین‌المللی غدیر نیز با بیان این که این بنیاد از آن رو شکل گرفته که ولایت مولا بیش از پیش جلوه کند گفت: ورزشکاران ما همواره با نام مولا علیp عجین بوده­اند و فرهنگ پهلوانی آن حضرت را همیشه در نظر داشته­اند و بر این اساس بنده معتقدم ماحصل صفات اصلی تشییع در سه عبارت ویژه صدق الحدیث­، ادا الامانه و وفا بالعهد خلاصه شده است.یعنی کسی که راست می­گوید و آن کس که امانت دار است و آن که به تعهد خود عمل می کند.

وی ادامه داد: بر این پایه من صادقانه می­گویم که چهل سال است این سیّد (آیت­الله سیّدابراهیم رییسی)  را می­شناسم و هنوز و هرگز از وی حتی یک دروغ نشنیده­ام و یک وعده توخالی یا خیانتی در امانت مشاهده نکرده­ام.

  میرلوحی افزود: ما باید به دنبال حجت باشیم و حالا در دوران غیبت امام زمان(ع) که به ایشان دسترسی نداریم مانند آدمی که در دریا در حال غرق شدن است، باید به سوی فقیهی عادل برویم و مانند کشتی نجات به او تکیه کنیم تا به ساحل نجات برسیم.

عضو هیئت امناء بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین اظهار کرد: سمت ریاست جمهوری جایگاهی بسیار بزرگ و والاست و خون­های بسیاری برایش ریخته شده و بنابراین قرارگرفتن در این جایگاه یعنی جواب دادن به بخش بزرگی از جامعه و بنابراین در روز قیامت باید در برابر مدعیان پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر این که به رغم همه توهین­هایی که به آقای رییسی شد ایشان کوچکترین اهانتی به طرف مقابل نکرد گفت: این نشانه­ای از اخلاق بزرگان است و تفکری است که در یک شیعه واقعی وجود دارد. بنده احساس می­کنم که ایشان در پی حجت است و من بدون این که بخواهم ذکری تعریف گونه از ایشان داشته باشم بارها دیده­ام که حضرت آقا( رهبر معظم انقلاب) هربار به ایشان نگاه می­کنند انگار که به حاج قاسم نگاه می­کنند.

میرلوحی افزود: بیش از سی سال است که من از این ارتباط دوطرفه چنین برداشتی دارم و به نظرم حضرت آقا به ایشان به عنوان یک فرزند خلف نگاه می کنند.

این گزارش حاکی است جوانان و وقهرمانان ورزشی المپیک و پارالمپیک حاضر در این نشست نیز هرکدام با بیان مشکلاتی  که به رغم افتخاراتی که در دولت یازدهم و دوازدهم  کسب کرده­اند، همچنان درگیر مشکلات معیشتی هستند اظهار کردند که با این امید به پای صندوق­های رای می­روند که  کاندیدای اصلح­شان یعنی آیت­الله رییسی بتواند این چالش­های پیش رو را از برابر آنان مرتفع سازند.

این قهرمانان ورزشی صاحب­نام با ذکر این نکته که یک ورزشکار مقام آور با تمرینات بسیار طاقت فرسا و صرف وقت و هزینه بسیار، مجبور است در عین حال دغدغه امرار معاش هم داشته باشد گفتند: در همه جای دنیا ورزش حرفه­ای به عنوان یک شغل تلقی می­شود اما ورزشکار مدال­آور ایرانی مجبور است در کنار تمرینات سخت  و دشوار خود مدت زمان قابل توجهی را هم به کاری جداگانه اخنصاص بدهد تا بتواند از رهگذر آن امرار معاش کند که این با ورزش قهرمانی در همه جای دنیا در تضاد است.

این افتخار آفرینان عرصه ورزش اظهار امیدواری کردند که در دولت آینده این مشکلات مرتفع شده و ورزشکاران بدون چنین دغدغه­هایی بتوانند پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در عرصه­های جهانی به اهتزاز درآورند.

همچنین در حاشیه این نشست،‌ دبیر ستاد تشکل‌های مردمی پیروان ولایت ضمن تبریک ایام­الله دهه کرامت ؛ با اشاره به رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری(‌مدّظلّه‌العالی) درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح،‌ افزود: با در نظر گرفتن جنبه‌های منحصر به فرد شخصیتی آیت­الله سیّدابراهیم رئیسی نظیر صداقت، مردمی بودن، عدالت­جویی، تدبیر،‌ فساد‌ستیزی، عبودیت و سیادت، ایشان؛ انتخاب اصلح است .

حسن مشتاقی با اشاره به برخی برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد متبوع افزود: در جلسات متعدد با اقشار مختلف اجتماعی نظیر بانوان،‌ کارگران،‌ کارمندان، فعالان فضای مجازی، حقوقدانان، فرهنگیان، کشاورزان،‌ صاحبان اصناف،‌ بازاریان، صنعت‌گران، ‌ورزشکاران،‌ جوانان و … ،‌ دغدغه‌ها و مشکلات آنان را احصاء و به آیت­الله سیّدابراهیم رییسی منتقل نموده‌ایم و امیدواریم در دوره مسئولیت ایشان بر مسند ریاست جمهوری، با تدابیری که خواهند داشت این مشکلات اجتماعی مرتفع گردد .

 

مطالب پیشنهادی