13:48 1401/08/22

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز بیست و یکم آبان ماه دویست و بیست و دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، شهردار شهر اصفهان، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.


در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان بیان کرد: ضمن این که از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان استقبال می کنیم و معتقدیم مسیر سرمایه‌گذاری بایستی روشن و با بیشترین همکاری و هماهنگی در دولت همراه باشد اما از ابتدا پهنه بندی مشخصی در استان تعریف شده است که بایستی به آن متعهد باشیم.


وی ادامه داد: در این پهنه بندی امکانات، زیرساخت ها و بضاعت آبی که در دسترس داریم در نظر گرفته شده که باید این شاخص ها با یکدیگر تطبیق داشته باشند.


استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این پهنه بندی مبنای مطالعاتی قوی و کارشناسی دارد و ملزم هستیم بر آن مبنا پیش رویم. بعضاً در برخی شهرستان ها با طرح هایی مواجه می شویم که اندک تعریف اقتصادی در استان ندارند. از این رو طرح های سرمایه گذاران در سراسر استان با دقت و با نگاه کارشناسی بررسی شود چرا که در سند آمایش انتظاری از این پهنه تعریف شده که نباید از آن تخطی شود.


دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه نباید باب برهم زدن این نگاه آمایشی را با پذیرفتن طرح های توسعه ای برهم زده شود، گفت: یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی استان کمبود امکانات زیرساختی علی رغم انجام برخی عملیات عمرانی است. از این ضروری است در پیشنهادهای سرمایه‌گذاران با مشورت سرمایه گذار را مجاب کنیم تا ضمن حرکت در چارچوب سند آمایش استان تصمیمات عاقلانه ای برای توسعه استان گرفته شود در غیر اینصورت هرج و مرج ایجاد و زنجیره ای منفی برای تصمیمات اشتباه آینده شکل می گیرد.


وی در خصوص مشارکت بخش خصوصی در به سامان رسیدن طرح های عمرانی استان عنوان کرد: در این نشست نقطه اشتراک همه نظرها و ایده پردازی ها این است که سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اتمام طرح های عمرانی استان با نگاه فنی و اقتصادیِ توجیه پذیر، برای سرمایه‌گذار همراه باشد تا بخش خصوصی رقبت بیشتری برای ورود به طرح های عمرانی نشان دهد و این تلاش مستمر باشد.


استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این نگاه ضامن ادامه مسیر با کمترین چالش و بهترین خروجی است، افزود: در سازمان های استان این نگاه باید ملاک قرار داده شود که رویکرد علاوه بر منفعت پذیری بخش خصوصی، توجیه پذیر نیز باشد در غیر اینصورت اگر به دنبال بالابردن آمار طرح های استان بدون در نظر گرفتن توجیه پذیری و به ثمر رسیدن طرح باشیم؛ به اهداف اصلی تعریف شده برای استان نمی رسیم.


دکتر مرتضوی اهتمام دستگاه های استان بر ورود و تکمیل سامانه بازار الکترونیک طرح های نیمه تمام را ضروری دانست و گفت: در جلسه آینده شورای برنامه ریزی و توسعه استان گزارشی از ورود دستگاه ها ارائه شود. همچنین حضور نماینده دستگاه های مربوطه به صورت ثابت و نماینده دستگاه های نظارتی در شورا و کارگروهی که نسبت به این موضوعات تصمیم گیری می کنند، ضروری است.


وی ادامه داد: همچنین در مراحل واگذاری همه مسئولان و مدیران بایستی در تسریع و تسهیل فرایندها همت داشته باشند و مثل یک مشاور کنار سرمایه گذار حرکت کنیم. هر جایی که سرمایه گذار با مانع مواجه شد سازمان مدیریت استان به عنوان ناظر و اتاق فکر موانع را اطلاع دهد تا چاره ای اندیشیده شود.


استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: توفیق یا عدم توفیق این طرح به عملکرد سازمان مدیریت استان بستگی دارد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند همچنین هرکجا نیاز به مساعدت و ورود مدیریت استان بود اعلام شود.
همچنین در این نشست مقرر شد عملکرد بودجه دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت های ملی بررسی و در هر جلسه در قالب یک گزارش ارائه شود.

مطالب پیشنهادی