12:41 1400/03/01

باتوجه به بارش کم در سال گذشته و ادامه ی این روند در سال جدید باعث بحران شدید آب برای کشور شده است.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از پایگاه خبری اقتصاد جوان، در شرایطی که ایران در وضعیت خشکسالی است، سدهای تهران در وضعیت قرمز قرار دارند.

مدیر دفتر بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران در این مورد گفت : از ابتدای اردیبهشت ماه تا به امروز 241 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه سدهای استان تهران شده است. 

محمد شهریاری در ادامه از کاهش 235 میلیون متر مکعبی آب سدهای تهران با توجه به مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران 817 میلیون مترمکعب است، اما در سال گذشته حجم سدها 1 هزار و 51 میلیون بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در حال حاضر میزان پرشدگی سدهای پنج‌گانه استان تهران 62 درصد است، افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه تا به امروز 241 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه سدهای استان تهران شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 594 میلیون متر مکعب بوده شاهد کاهش تقریبا 60 درصدی حجم ورودی آب به سدها هستیم. 

او در پایان با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در یک ماه باقیمانده از فصل آبگیری سدها عملا بارش مطلوبی در استان نخواهیم داشت، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب به ویژه آب شرب صرفه جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تامین آب مطمئنی را در روزهای آتی و فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تامین پایدار آب مواجه نشویم. 

مطالب پیشنهادی