به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری مفتاح، امام جمعه موقت اصفهان در ۹۷/۱۰/۲۷ در برنامه پرسمان رادیو نما اصفهان ، اظهار کرد: مسئولان در میدان امام قول دادند که مشکل آب مردم را حل کنند اما حل نکردند تا به استعفا کشیده شد.
ایشان با بیان آنکه الان اگر مشکل مردم را حل کنند عمل به قولشان نیست و عمل به خواسته مردم است ، تاکید کرد: اما من تا آب را کف رودخانه زاینده رود نبینم به حرفهایشان اعتماد ندارم  و اعتمادم سلب شده است.ما چندین بار این تعهدات را شنیده ایم اما انجام نداده اند.
آیت الله مهدوی بیان داشت: نقل قول میکنم که مسئولین الان قول دادند که اقداماتی انجام دهند اما باید زمان بگذرد تا ببینیم محقق میشود یا نه.ضمن آنکه ما در این جهت حق را به مردم میدهیم که خواسته به حقی دارند بنابراین این کار باید حل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفتند: آب مختص به یک سرزمین نیست و باید  مجموعه ایران از آن استفاده کنند.
ایشان با تاکید بر آنکه اگر استاندار خوزستان در جایی چنین حرفی میزند: که ما بهیچ عنوان اجازه نمیدهیم آب کارون به اصفهان بیاید؛ نشان دهنده کم ظرفیتی و کم سیاستی و کم توجهی او به مبانی شرعی و انقلابی  اوست . نه مسائل شرع و نه مسائل انقلاب چنین اجازه ای به ما نمیدهد.
نماینده مجلس خبرگان  تصریح کرد : من در استانهای دیگر میروم سخنرانی میکنم ما باید دفاع از آنها کنیم اما آنها هم باید بیایند اصفهان و دفاع از مردم کنند.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: رودخانه زاینده رود خشک شده است اما کارون خشک نشده است ضمن آنکه ما انتظار نداریم مسئولین از صبر مردم اصفهان سوءاستفاده کنند.
آیت الله مهدوی تاکید کرد: این نتیجه تدین مردم اصفهان است که زمانی که آب اصفهان خواست به یزد برود مردم گذشت کردند. فرق مردم ما را ملاحظه کنید با استانداری که اینچنین حرف میزند؟!

این نشان کم توجهی اوست  اگر انسان درک سیاسی داشته باشد باید جور دیگر حرف بزند.

وی اظهار داشت: من به مسئولان گفتم بیایید از اصفهان دفاع کنید من هم می آیم از استان شما دفاع میکنم تا مردم بدانند ما یکی هستیم و از هم میخواهیم حمایت کنیم.
ما دشمن همدیگر نیستیم شما مسئولان دارید دو استان را مقابل همدیگر قرار میدهید . درحالی که ما از یک کشور هستیم و مسئولان حق ندارند از صبر مردم اصفهان سوءاستفاده کنند .
 ایشان با تصریح بر آنکه : وظیفه مسئولین این است که خدمت به مردم کنند ، گفت: رییس جمهور سابق, به اصفهان آمد با ایشان صحبت کردم اما متاسفانه اقداماتی انجام نشد که کار به اینجا رسید. من آن زمان به ایشان گفتم هرچه کار طول بکشد بدتر میشود؛ این کار را انجام دهید که زود جمع شود.
الان صدق صحبت من در آمد . الان بخواهند حل کنند ؛ مشکل بیشتر شده است.


ایشان با تصریح بر آنکه اگر دولت فعلی (آقای روحانی) در بحث تبلیغاتشان دریاچه ارومیه را مطرح کردند و مردم اصفهان گله مند شدند؛ گفت:
مردم اصفهان  آب شربشان مشکل داشت و این نشان میداد که رییس جمهور زیاد اطلاع از اصفهان نداشتند.

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: اما متاسفانه بعد که ریاست جمهور شدند سفر به شهرکرد داشتند که از نظر سیاسی کاملا اشتباه بود.  من آن زمان اعلام کردم که این سفر اشتباه است.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: چه کسانی دارند این خط را به ایشان میدهند؟
کسانی که تدین کافی ندارند ؛ دارند این خط را به ایشان میدهند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی تاکید کرد: ما این را اطلاع داشتیم؛ کسی که الفبای سیاست را داشته باشد میفهمد که  نباید برود درجایی که مسئله را طوری تفهیم کند که مشکل حادتر شود. ضمن آنکه استان اصفهان و شهرکرد قبلا یکی بوده است؛ اما چرا باید کسانی استفاده سوء کنند و خلاف شرع کنند و موجب اختلاف شوند؟
وی بیان داشت: شرع اجازه نمیدهد عده ای نابود شوند و عده ای آب بیشتری بردارند. هم از نظر شرعی و هم اجتماعی و سیاسی ایراد دارد.
نماینده ولی فقیه در پایان تصریح کرد: ما منتظر نتیجه هستیم . حالا استاندار اصفهان خوش بینانه به مسئله نگاه کرده است اما ما چندین بار وعده شکنی دیده ایم؛ که  گاهی موانعی را افراد ایجاد میکنند. لذا ما منتظریم و با امید جلو میرویم.آنجایی که حس کنیم دارد کوتاهی میشود  حق با مردم است و باید از طرق قانونی اقدام شود.

مطالب پیشنهادی