12:38 1401/03/29

 

به گزارش مفتاح-مریم ابراهیمی دینانی/ سرانجام بعد از ماهها انتظار ، سید ابراهیم رییسی با یک سفر یک روزه، بعد از سفر به استان چهارمحال بختیاری به اصفهان آمد .
در حالیکه شش ماه از راهپمایی مطالبه گری اصفهانی ها در بستر خشک و تاسف بار زاینده رود میگذرد، و وعده هایی از سوی مسولان کشوری و استانی مبنی بر حل مشکلات حاد خشکسالی و فرونشست شنیده بودند ،که هیچ کدام محقق نشد!

رییسی در جمع کشاورزان شرق اصفهان گفت از من خواسته بودند وقتی زاینده رود خروشان و پرآب است ،به اصفهان بیایم.اما قبول نکردم.خواستم شخصا در جریان مشکلات مردم قرار بگیرم.»

حالا این گوی و این میدان جناب رییس جمهور! در جریان مشکلات و فرونشست که مثل بمب ساعتی در دل اصفهان لحظه شماری میکند تا این شهر را فروببلعد قرار گرفتید ، الان این مردم که در استقبال شما گفتند، صل علی محمد یاور مردم آمد ، چشم امید به حل بحران اصفهان دارند.
میخواهی چه کنی ؟

گرچه برخی از اطرافیان شما ، با دید قومیت گرایی و با همان ادبیات احمدی نژادی، که اصفهان را با برچسب برخوردار، به خاک سیاه نشانیدند، اکنون هم سعی در حذف اصفهان از اولویت حل بحران دارند ، اما بعید می دانم آنقدر تکنولوژی در دست شما نباشد و آن مقدار وقت در اختیار و احساس مسوولیت در خویشتن ، نداشته باشید که دم به دقیقه اخبار فرونشست و بحران خشکی زاینده رود که صدر اخبار قرار میگیرد را رصد نکنید و ندانید که این شهر معین در مشکلات کشور ، بحرانی ترین مقطع تاریخی خود را میگذراند!

جناب اقای رییس جمهور !

رنجنامه غمگین اصفهانی ها، سال هاست روی دوششان همچون زنجیری طاقت فرسا سنگینی میکند.
سال های سال است که رییس جمهور های دول مختلف گوششان را گرفتند ، که نفهمند بر این مردم چه میگذرد و آنقدر مقدار در خودشان ندیدند که مشکلات این مردم را حل کنند، اما شما خود را در میان مردم نشاندی و به آنها گفتی ، وقتی آمدم که زاینده رود خشک باشد تا رنج مردم را از نزدیک احساس کنم.

پس اکنون مسولیت شما دو برابر خواهد شد ، و چنانچه به وعده های خود عمل نکنید ، آب پاکی را برای همیشه روی دست این مردم ریخته اید تا دیگر به هیچ مسوولی، اعتماد نکنند و مطالبه شان را از راه های دیگر دنبال کنند!
حالا که ۲۲ عضو هیات دولت وارد اصفهان شدند و هر کدام سمتی رفتند و قولی دادند، نابجا خواهد بود اگر به درد مردم در زمان درست رسیدگی نکنید!
اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام، مهد گردشگری و صنایع دستی، که میتواند به تنهایی هزینه یک کشور را تامین کند ، به اسفناک ترین وضعیت ممکن افتاده و عده ای نابخرد ناآگاه نمی فهمند که در یک کشتی نشسته اند و چنانچه اصفهان فرو برود ، دیر زمانی نمی پاید که کل کشور فروخواهد رفت!
خودخواهی و‌قومی گرایی و اینکه عده ای ، گویی که در کشوری دیگر زندگی میکنند نه شهری در کنار شهری دگر، آبادانی خود را میخواهند و نابودی بغل دستی را!!
این بیخردان که تا نوک بینی خود را بیشتر نمی بینند، به واقع برای یک کل منسجم خطرناک اند و باید به نیت واقعی آنان پی برد و تا دیر نشده جلوی آنان را گرفت ، تا خسارتی بیش از این برای مملکت به بار نیاورده اند!
یک شهر آباد با یک‌رودخانه خروشان ، مهد گردشگری و صنایع دستی کشور ، به یک قوطی مچاله تبدیل شده است و دارد از درون متلاشی میشود ، و سوال این است که آیا به واقع خود مسولان، این استان رو به تخریب را می بینند وحشت نمیکنند؟!
آیا هیچ جای سوال نمی ماند که خشکی این خطه از خاک کشور با سرعت فراوان و به بن بست رسانیدن یک شهر معین چه جای توجیهی می تواند داشته باشند؟!

در کل دنیا، شهرهای مرکزی کشور را تقویت میکنند تا اگر جنگی در لب مرزها صورت گرفت، شهری تازه نفس و مجهز به لحاظ مردمی و امکانات ، بتواند از نفوذ جنگ جلوگیری کند ، درست مثل هشت سال جنگ تحمیلی.
اما حالا این شهر معین با سرعت به سمت تخریب و بحران پیش می رود ! آیا این مساله جای تامل و تعمق ندارد؟!
آخرین امید مردم اصفهان، در بحرانی ترین خشکسالی و فرونشست های وحشت آور این استان، رییس جمهوری است که گفت آمده تا به دل مشکلات بزند . اصفهانی ها، منتظرند تا سید محرومان از دل مشکلات سخت این مردم، سرافراز بیرون بیاید.

مطالب پیشنهادی