7:57 1401/09/05
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صداوسیما محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در نشست شورای فرهنگی عمومی شهرستان مشگین‌شهر تقویت فرهنگ عمومی را یکی از راهبرد‌های حوزه فرهنگی کشور دانست و افزود: رهبر عزیز انقلاب اسلامی بر حوزه فرهنگ عمومی به معنای کلان آن تاکید ویژه دارند و از این طریق باید فضیلت‌های اخلاقی و انسانی را در جامعه گسترش دهیم.


وی اظهار داشت: هم اکنون شاهد هجمه سنگین فرهنگی دشمنان هستیم که رهبر معظم انقلاب از آن با عناوین مختلف مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز شاهد یک جنگ ترکیبی هستیم که دربردارنده تروریسم رسانه‌ای است، دشمنان دنبال ایجاد شکاف و انشقاق در صفوف ملت ایران هستند و حوزه باور‌ها و اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند، برای همین و حتما برای مصون‌سازی جامعه در حوزه فرهنگ باید نگاه را تغییر دهیم و ریل‌گذاری باید عوض شود.

اسماعیلی با بیان اینکه به‌تدریج حکمرانی فرهنگی در کشور تضعیف شده است، گفت: حاکمیت نظام اسلامی در حوزه فرهنگ کاملا به حاشیه رفته و ما قدرت مدیریت این بخش را از دست داده‌ایم و بخشی از اتفاقات و مسائلی که بروز می‌کند در همین مساله ریشه دارد و اگر بخواهیم این مساله را حل کنیم باید بخش فرهنگ را تقویت کنیم.

وی افزود: به همین دلیل در بودجه ۱۴۰۲ و احکام برنامه هفتم که مسئولیت بخش‌های رسانه و فرهنگ و فضای مجازی آن بر عهده وزارت فرهنگ است این موضوع مدنظر قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در همین راستا پیش‌نویس احکام برنامه را همین هفته آماده کرده و به دولت ارائه خواهیم داد و انشالله تلاش می‌کنیم در این ریل‌گذاری فرهنگ و هنر را از یک حوزه حاشیه‌ای و پیرامونی به یک حوزه مرکزی و اهتمام اصلی نظام و دولت تغییر بدهیم.

مطالب پیشنهادی