7:31 1402/01/16

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه نشست کمیسیون ماده ۵ با اشاره به ارائه گزارش عملکرد این کمیسیون در سال گذشته، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد جلسات برگزار شده به ۴۶ جلسه، ۱۲۴ نشست و ۷۵۰ مصوبه ارتقاء یافت که با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهر اصفهان با ۱۷ جلسه کمیسیون ماده ۵ و ۳۳۱ مصوبه بیشترین تعداد جلسه و مصوبه را از میان شهرهای استان به خود اختصاص داده است.
دکتر زینلیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به اولویت استان در تکمیل طرح های تفصیلی شهرها، طرح تفصیلی ۱۷ شهر در کمیسیون ماده ۵ بررسی شد. طرح سه شهر نجف آباد، خمینی شهر و شهرضا از جمله طرح هایی هستند که بیشترین آمار برگزاری جلسات طرح تفصیلی را به خود اختصاص داده اند.


وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز حداقل در ماه یک جلسه برای بررسی کلانشهر اصفهان خواهیم داشت و حداقل دو جلسه به هر شهر اختصاص خواهد یافت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به گستردگی فعالیت و زمان محدود در این حوزه، اظهار کرد: بایستی هوشمندانه پیش رویم تا از مشکلات کاسته و شاهد افزایش رضایتمندی مردم باشیم.


گفتنی است: کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون های حوزه عمرانی، برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آنها تشکیل می شود. وظایف این کمیسیون در راستای بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و تغییرات و درخواست هایی که مردم و شهرداری ها در تغییر طرح‌های شهری دارند با هدف تسریع در انجام امور است.

مطالب پیشنهادی