11:03 1401/08/14

به گزارش مفتاح، حجت الاسلام‌و‌المسلمين جعفری رييس كل دادگستری استان اصفهان در  حاشيه جلسه تبييني بصيرتي در دادگستري استان ، در خصوص هدف برگزاری از نشست گفت: بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری یکی از تکالیف قطعی، فوری و رضروری ما «جهاد تبیین» است. غفلتي که در سالهای گذشته در اين حوزه انجام شد خسارت هایی را به ما تحمیل کرد.

  او در ادامه افزود: هرجا و در هر زمينه اي كه مردم و مسئولين، توصیه های مقام معظم رهبری را جدی گرفته اند در برابر خسارت ها و تهدیدات ایمن شدیم و هر کجا که سهل انگاري شد به همان نسبت خسارت دیدیم که بعضاً جبران ناپذیر هم بوده‌است.

رييس كل دادگستري استان اصفهان با تاکید بر اینکه در اغتشاشات اخیر کاملاً این مسئله به وضوح برای همه روشن شد و دیديم كه جوانان ما و افراد کم سن و سالی که به صورت هیجانی و احساسي وارد صحنه و میدان شدند شناخت کافی، دفاع منطقی و لازم و متناسب در برابر جنگ شناختی و ترکیبی و ادراکی دشمن نداشتند، گفت: این نسل  دچار تردید بلکه خطا و اشتباه در شناخت و تشخيص دوست از دشمن و خودی از غیرخودی شدند و اين مسئله باعث شد که ناخودآگاه افرادی در میدان دشمن علیه ملت و ارزش های خود بازی کنند.

او با اشاره به اینکه ما باید این عقب ماندگی و غفلت را جبران کنیم، بیان داشت:  از همین امروز هم تصمیم بگیریم باز دیر است، لذا وظیفه داریم در همه مجموعه ها و ظرفیت ها و بسترهای اجتماعی، خانوادگی و اداری این جهاد تبيين را عملیاتی کنیم و با قدرت ادامه دهیم.

حجت الاسلام‌و‌المسلمين جعفری  با بیان این نکته که، اين مهم است كه ما منتظر نمانيم تا حادثه اتفاق بیفتد؛ خسارت‌هایي ببینیم و بعد مجبور باشیم بنشینیم و به ابعاد مختلف آن حادثه و علل وقوع و عوامل بروز آن بپردازيم، افزود:  آن کاری که بسیار لازم و ضروری و فوری است این است که باید قبل از بروز اين حوادث، کار تبييني و بصیرتی را انجام بدهیم تا در صورت وقوع، بتوان جامعه و جوانان و گروه‌های هدف دشمن را در برابر خطرات واکسینه کنیم.

بنا به گفته جعفری در طی یک سال گذشته چندین جلسه و نشست تبیینی و بصیرتی در رابطه با مسائل مختلف برگزار شده است و بنابر ضرورت، این نشست اخیر با سخنراني معاون محترم هماهنگ کننده کل سپاه، سردارنقدی در حضور کارمندان اداری و قضایی دادگستری، کارمندان شورای حل اختلاف و سازمانهای وابسته به شكل حضوري و همزمان به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر استان برگزار و با استقبال بسیار روبرو شد.

 

۱۱۷ فقره از پرونده های مربوط به اغتشاشات در حال رسیدگی است

رييس كل دادگستري استان اصفهان در خصوص  آخرین آمار پرونده‌های قضایی مربوط به اغتشاشات گفت:  همان گونه که اعلام شد با اختصاص شعب و قضات ویژه، رسیدگی های قضایی در حال انجام است. تا پایان وقت اداری ۱۱ آبان ماه ۱۱۷ فقره از پرونده های مربوط به اغتشاشات و متهمین حوادث اخیر، مرحله تحقیقات مقدماتی آنها در دادسرا به پايان رسيد و قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد و به دادگاه‌ها ارسال گرديد. دادگاه ها با رعایت مواعد و الزامات قانونی تعیین وقت نموده و در اولین وقت ممكن اقدام به رسيدگي به اين پرونده ها مي نمايند.

او با اشاره به اینکه تا کنون به  ده پرونده رسیدگی شده و منتهی به صدور حکم گرديده است گفت: البته متهمین و وکلای آنها اين اختیار را دارند که نسبت به حكم صادره اعتراض کنند تا پرونده در مراجع بالاتر و تجدید نظر رسیدگی شود.

 

او در واکنش به تحریم  دو نهاد و 4 شخص توسط دولت کانادا  که یکی از آنها شخص رئیس دادگستری استان اصفهان بوده است گفت: تحريم یکی از ابزارهای ظالمانه استکبار جهانی و غرب و ایادی آنهاست. البته این اقدام آنها تازگی ندارد، هم علیه اشخاص که یک نقض آشکار حقوق بشری و هم علیه سازمانهاست كه در حقیقت علیه ملت و حاکمیت است.  این هم یکی از آن ابزارهایی است که مرتب از آن استفاده می کنند. در چند روز گذشته یک لیست چهار نفره اعلام کردند که نام بنده نیز در آن بوده است. البته این تحریم ها هیچ تاثیری در اراده و ارادت ما نسبت به جمهوری اسلامی و ارزش های والای انقلاب اسلامی نخواهد داشت بلکه موجب تقویت آن نيز می شود.

تمامی اموال و داراییهایم اگر در کشور کانادا هست بگیرند و بلوکه کنند

 او در ادامه عنوان کرد : کانادا اعلام کرده که بنده از نظر این کشور تحریم هستم.  به آنها اعلام می کنم تمامی اموال و داراییهایم اگر در کشور کانادا هست بگیرند و بلوکه کنند و ببرند. هزاران انسان گرسنه و بی خانمان که در خيابان‌هاي رسمی و اصلی آنها در بدترین وضعیت از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی محروم هستند را سر و سامان دهند و برای آنها لباس و سرپناهی تهیه کنند.

جعفری با بیان اینکه  غرب مدعی حقوق بشر که صدها کودک بیگناه و معصوم را در گورهای دسته جمعی دفن می کند و جنایت های بدتر از آن را مرتکب می شود گفت: غرب که  زن و مرد و کودک در حال عبادت را در حرم مطهر شاهچراغ به خاک و خون می کشد، ثابت کرده است که به معنای واقعی کلمه ضدبشریت است. البته این مسئله برای بنده تازگي ندارد در 21 اسفند سال 1391  به وسيله 27 کشور اتحادیه اروپا تحریمی عليه ما اعمال شد و بعد از آن نيز  در رديف چهارم يك لیست ۹ نفره، از سوي بیت العدل اسرائیل با ادعاي نقض حقوق بشر اينجانب را جزو لیست قرار دادند.

او درادامه اظهار کرد: ما پيش از اين هم پاسخ آن‌ها را داده ایم که اینگونه اعمال و رفتار ضمن اینکه نشانه توحش و اعمال ضد حقوق بشری آنهاست، انگیزه و اراده و ارادت ملت ایران را به این نظام بیشتر می‌کند و همه افتخار ما این است که بتوانیم خدمتگزار و نوکر مردم عزیز باشيم و در این مسیر از هر پيشامدي استقبال می کنیم.  امیدوارم خدای متعال کمک کند تا ما شرمنده این ملت بزرگ و شهدای عزیز نشویم.

منبع: روابط عمومی دادگستری

مطالب پیشنهادی