19:25 1396/10/11

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از روابط عمومی اداره گمرک استان اصفهان، اسدالله احمدی ونهری  از صادرات 810 قلم کالا  در ۹ ماهه ۱۳۹۶ از استان اصفهان، به وزن سه میلیون و ۸۱۷ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار، به مقصد ۹۷ کشور جهان خبر داد وافزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵۶ درصد و از حیث ارزش ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن آلات و فولاد به ارزش ۲۸۸ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۸۴ میلیون دلار، فرش ۱۲۴ میلیون دلار عنوان کرد وافزود: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۳۲۱ میلیون دلار، ۲۷ درصد، امارات متحده عربی با ۱۸۸ میلیون دلار، ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۷۷ میلیون دلار، ۱۵ درصد، پاکستان با ۹۲ میلیون دلار، ۸ درصد و چین با ۶۶ میلیون دلار، شش درصد از سهم کل صادرات استان بوده است.

 

مدیر کل گمرک اصفهان درباره میزان واردات گفت:  ۶۵ هزار و ۸۱۷ تن کالا به ارزش ۲۹۷ میلیون و دو هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۱ درصد و از حیث ارزش ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بنا به گفته وی مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۹ ماهه سال جاری، ماشین آلات مکانیکی ۳۸ درصد، ماشین آلات برقی ۱۹ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۱ درصد، کاغذ و مقوا با سه درصد و پنبه سه درصد از واردات این مدت را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی، با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرامرزی، شاهد افزایش ۳۵ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم. این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در ۹ ماهه اول ۱۳۹۶، بالغ بر یک تریلیون و ۳۶۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

 

مدیرکل گمرک استان اصفهان عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان را  چین با ۲۳ درصد، آلمان با ۱۷ درصد، کره جنوبی با ۱۵ درصد، ایتالیا با ۱۵ درصد اعلام کرد.

وی تاکید کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۷۴ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

 

احمدی ونهری اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال واحد قضایی گمرک اصفهان به ۹۹۹ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۵۰۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد شش درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مطالب پیشنهادی