15:58 1400/07/12

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: رشد کمی و کیفی موقوفات در اصفهان امری ضروری است

  • به گزارش مفتاح و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین بلک ضمن گرامی داشت آغاز دهه وقف با بیان اینکه وقف برآمده از فطرت پاک و الهی انسان‌ها است، اظهار داشت: در وقف مردم از دارایی خود می‌گذرند و این حس برآمده از فطرت با نیت خیرانه و الهی عجین شده است که انسان‌ها برای جلب رضایت خداوند متعال گرهی از مشکلات هم نوعان خود باز می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهمیت وقف در پاکی فطرت‌ها، نوع دوستی‌ها و دلسوزی برای جامعه دیده می‌شود، ابراز داشت: همان لذت و زیبایی که در صدقه دادن و کمک به نیازمندان وجود دارد در وثق نیز به خوبی دیده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در شان مبین اسلام وقف دارای جاودانگی است و در همه دوره‌ها بقاء دارد، افزود: در دوران انقلاب اسلامی که بستر ایجاد آن تماما موقوفات از جمله مساجد، امامزادگان و ... بوده است تحولات زیادی در نگرش‌‌های وقف بوده است.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب وقف متحول شده و رشد چشمگیری را داشته است، اضافه کرد: رشد کمی و کیفی موقوفات در دوران انقلاب مورد توجه بوده است وباید این امر در استان اصفهان همچنان با قدرت ادامه یابد.

حجت الاسلام بلک ضمن قدردانی از رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ وقف اضافه کرد: اگر شاهد جریان وقف در جامعه هستیم بخشی از آن به همت و فعالیت رسانه‌ها بر می گردد که باید قدردان آنها باشیم.

مطالب پیشنهادی