13:30 1401/08/28

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛ رسیدگی به مباحث حوزه شهرسازی و معماری ۱۴ شهر استان اصفهان

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در جریان برگزاری جلسات کمیته‌ کارشناسی در یکماه اخیر مباحث مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری ۱۴ شهر استان در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود: در این جلسات علاوه بر بررسی طرح تفصیلی شهرهای اردستان، افوس، دامنه، زیباشهر و خالدآباد، موارد حوزه شهرسازی و معماری شهرهای شاهین‌شهر، گرگاب، شهرضا، دولت‌آباد، لایبید، خمینی‌شهر، حبیب‌آباد، آران و بیدگل و اصفهان بررسی و کارشناسی شد.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری اردستان اذعان داشت: طرح جامع این شهر در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده و تهیه طرح تفصیلی آن به لحاظ بافت تاریخی و وجود آثار تاریخی متعدد در درون شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لذا پس از اتمام بررسی‌های مورد نظر، طرح تفصیلی شهر اردستان در جلسات کمیسیون ماده ۵ مطرح و طی روند فرآیند مربوطه ابلاغ می‌شود.  

بناییان گفت: بررسی طرح توسعه امامزاده هلال آران و بیدگل، مغایرت‌های طرح تفصیلی شهرضا، موارد تدقیق محدوده شهر خمینی‌شهر و بررسی موارد جاری شهرهای شاهین‌شهر، گرگاب، و آران و بیدگل از دیگر موضوعات حائز اهمیت در جلسات کمیته کارشناسی در بازه زمانی کمتر از یکماه اخیر بوده است.

اخبار بیشتر 

اجرای دقیق و مطلوب طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در اولویت است 

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای اصفهان، تیران، خالدآباد، نطنز، بادرود و کاشان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در این جلسات به بررسی موارد جاری شهرها، کاربری بدنه محورهای خیابان شهید بهشتی و طالقانی شهر تیران و بازنگری طرح فاز دوم شهرک بهارستان شهر تیران، طرح تفکیکی اراضی شهرک آزادگان، اصلاح ضوابط پارکینگ کاریری تجاری در شهر بادرود، بررسی موارد جاری شهرهای کاشان، نظنز و خالدآباد پرداخته شد.  

گفتنی است: در سفر استاندار اصفهان به شهرستان کاشان جلسه کمیسیون ماده پنج این شهرستان برگزار شد و موارد جاری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.  

 
 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی