7:26 1400/06/27

به گزارش مفتاح و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" ایوب گرامی" بیان داشت: با توجه به اینکه لازم بود تا در بعضی مواقع و زمان ها پلیس استقرار مقطعی در برخی نقاط شهر داشته باشد با تلاش کارشناسان و تکنسین های مجرب پلیس استان، اتوبوسی با دارا بودن امکانات و تجهیزات کامل پلیسی و مجهز به سیستم های هوشمند تهیه شد که این اتوبوس در حقیقت همان کار کلانتری را به صورت سیار  انجام می دهد.

وی افزود : کلانتری سیار حکم یک بیمارستان صحرایی و موقت را دارد و همانطور که به مشکلات مردم در کلانتری رسیدگی می شود در این اتوبوس هم همان کارها انجام گرفته و مردم می توانند هرکجا که اتوبوس مذکور را مشاهده کردند برای رفع مشکل خود به آن مراجعه کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص اینکه چه تعداد کلانتری سیار طراحی و ساخته شده خاطر نشان کرد: فعلاً یک مورد از این اتوبوس ها تهیه شده و ما در تلاش هستیم که آن را توسعه دهیم.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه استفاده از کلانتری سیار نیز گفت: این اتوبوس هم اکنون در اختیار فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان است که بر حسب ضرورت در یکی از نقاط شهر استقرار پیدا خواهد کرد.

سرهنگ گرامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود افزایش جمعیت و گسترده شدن یک محله  تعداد کلانتری هم در آن محله افزایش پیدا نمی کند گفت: برای احداث، توسعه و ارتقاء ساختار یک کلانتری به 3 مؤلفه میزان وقوع جرم، تعداد جمعیت و گستره جغرافیایی یک محله توجه می شود.

وی با بیان اینکه میزان وقوع جرم بیش از دو مؤلفه جمعیت و جغرافیا در احداث، توسعه و ارتقای ساختار کلانتری یک محله تاثیر دارد افزود: ممکن است یک شهرستانی 200 هزار نفرجمعیت داشته باشد اما به دلیل پایین بودن میزان وقوع جرایم یک کلانتری هم برای آن شهرستان جوابگو باشد چون  معتقدیم که جامعه امن نیاز به افزایش نیروی پلیس ندارد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان با انتقاد از برخی افرادی که درخواست احداث کلانتری در محله خود را می کنند گفت: احداث کلانتری نیازمند یک کار علمی و بررسی های همه جانبه است و این طور نیست که جمعیت هر منطقه ای افزایش پیدا کرد بلافاصله نسبت به احداث کلانتری در آن اقدام شود.

سرهنگ گرامی با بیان اینکه کلانتری ها باید توانایی لازم برای پاسخگویی به نیازهای متعدد شهروندان در حوزه نظم و امنیت را داشته باشند از افزایش توان، تجهیزات و هوشمند سازی سیستم های کلانتری ها خبر داد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه  پیشگیری از وقوع جرم بیش از مقابله با جرم اهمیت دارد اظهار داشت : در همین راستا برنامه های تعاملی خوبی با مشارکت مردم و دستگاه ها در دستور کار داریم تا جلوی جرم و آسیب در محلات را بگیریم و به گونه ای عمل کنیم که جرم و آسیبی در هیچ محله ای نباشد تا بخواهیم برای مقابله با آنها کلانتری ها را افزایش دهیم.

مطالب پیشنهادی