13:14 1401/11/11

 

به گزارش مفتاح، سید محمد رجالی، مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان، در نشست با  اصحاب رسانه، با اشاره به اجرای طرح بزرگ حذف یارانه دارو ؛ طرح بزرگی که دولت آن را کلید زد اشاره کرد و گفت: دارو از لحاظ هزینه دومین گزینه پرهزینه کشور است و شروع ظرح حذف یارانه دارو به رغم اینکه ممکن بود سر و صدای زیادی ایجاد کند اما اتفاق خاصی نیفتاد و حساسیت کمتری ایجاد شد.  این یک خودزنی سیاسی بود که دولت آن را قبول کرد تا یارانه دارو به اقشار کم درآمد برسد و دست مافیا از بازار دارو کوتاه شود.

 رجالی در ادامه با اشاره به خدمت دهی 800 تخت در بیمارستان های شریعتی، غرضی و زهرای مرضیه نجف اباد گفت: ۲۸ درمانگاه  ملکی سرویس‌دهی به بیمه شدگان تامین اجتماعی را انجام می‌دهند.

او در ادامه افزود:  ۱۵ درصد خدمات درمانی به عهده سازمان تامین اجتماعی است و سازمان اولین خریدار درمان  و دومین ارائه دهنده خدمات درمانی کشور است. ارائه خدمات درمان مستقیم در ۴۰۰ مرکز  ودر و در  ۴هزار  مرکز خرید خدمت  انجام می شود که ماهیانه بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان داریم.

بنا به گفته مدیر درمان  ۸ میلیون ویزیت سرپایی و ۶۰ هزار بستری در ۹ ماه امسال انجام شده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است. ۳۶  عمل جراحی با دو و نیم درصد افزایش نسبت به ۹ ماهه سال گذشته هم در مراکز درمانی انجام شده است.

رجالی در خصوص  پرداخت بدهی دولت گفت: بعد از ۲۰ سال در دو مرتبه  این اتفاق بزرگ افتاد و  کمک بزرگی به سازمان تامین اجتماعی بود که دولت سیزدهم این خدمت را به سازمان تامین اجتماعی کرده  ومقداری از بدهی های گذشته پرداخت شد.

فرسودگی بیمارستان شریعتی و ساخت بیمارستان جایگزین مساله ای بوده است که همیشه مطرح می شده است. رجالی در خصوص جزئیات اجرای این طرح عمرانی گفت: ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی  در شهرک شهید کشوری که سالها به طول انجامیده و بارها کلنگ زنی شده است  وهنوز در حدگلن زنی است وعملیات عمرانی آن انجام نشده است.

دیوان سالاری شدید اداری به خصوص در حوزه شهرداری را  از موانع بزرگ پیشرفته کاربیان کردو گفت: در اصفهان دیوان سالاری اداری مانع اجرای طرح های عمرانی به خصوص  در حوزه درمان است و مدیریت استان باید برای حل مشکلات فنی و بین سازمانی ورود کنند، تا بتوان پروژه ها به راحتی پیش برود .

 

بنا به گفته مدیر درمان نخستین مرکز جراحی قلب شریعتی  ۱۰۰ درصد تکمیل شده و آماده بهره برداری است که با انجام اولین عمل جراحی در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید. هتلینگ بیمارستان نجف آباد  نیز با هزینه بالغ  بر ۱۳ میلیارد تومان درایام به بهره برداری می رسد.

او در خصوص بیمارستان بیمارستان شریعتی و استحکام بخشی این بیمارستان فرسوده گفت:  ۶۰ سال از ساخته شدن بیمارستان می گذرد و امروز  و بیش از ۴۰ درصد خدمات بستری و درمان سازمان تامین اجتماعی  را بر عهده دارد که جایگزین کردن این بیمارستان را سخت کرده است.

رجالی ادامه داد:  بیمارستان سه بار مقاوم سازی شده و با چند شرکت برای مقاوم سازی وارد مذاکره شدیم تا با نظر کارشناسی راجع به مقاوم سازی بیمارستان اقدام کنیم.

او در خصوص کمبود ارائه دارو در مراکز درمانی گفت: داروهای خارج از تعهد بیمه گران شده است. البته ۳ هزار قلم در طرح دارو یار به تعهد بیمه اضافه شده است. تلاش شده داروی مورد نیاز مردم تهیه شود ولی بیمه شدگان می توانند  به سامانه ۱۴۲۰  که پاسخگویی شبانه روزی سازمان تامین اجتماعی مشکلات خودشان را اعلام کنند.

مطالب پیشنهادی