10:24 1400/06/23
 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین میزبان بشار اسد همتای سوری خود بود که در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو رفت.

در جریان این دیدار، پوتین به همتای سوری گفت: بیش از هر چیز مایل هستم تولد شما را تبریک بگویم و البته نتیجه بسیار خوبی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کسب کردید. این نتایج نشان می دهد که به رغم همه مشکلات و تراژدی هایی که طی سال های گذشته وجود داشته است؛ مردم به شما اعتماد دارند و همچنان روند احیا و بازگشت به زندگی عادی را به حضور شما پیوند می دهند.

پوتین در ادامه این گفتگو افزود: از نظر من مشکل اصلی این است که نیروهای مسلح خارجی بدون کسب تکلیف از سازمان ملل همچنان در بخش هایی از سوریه حضور دارند که این اقدام در تعارض آشکار با قوانین بین الملل است و مانع از آن می شود که شما بهترین تلاش خود را در راستای اتحاد کشور و سازندگی آن انجام دهید.

وی افزود: تلاش های مشترک ما به آزادسازی بخش زیادی از قلمرو سوریه منجر شد- بخش هایی که آسیب شدید و جدی دیده بودند حال آنکه در حال حاضر دولت دمشق کنترل ۹۰ درصد خاک سوریه را در اختیار دارد.

رئیس جمهور روسیه خطاب به بشار اسد گفت: می دانم که تلاش زیادی می کنید ازجمله برای برقراری گفتگو با مخالفان سیاسی تان. واقعاً امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد.

پوتین همچنین از رسیدن اولین بخش از محموله های واکسن اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت به سوریه خبر داد.

بشار اسد هم در این دیدار گفت: سوریه و روسیه به دستاوردهای قابل توجهی در مبارزه با تروریسم جهانی دست یافتند. ما نه تنها دستاورد قابل ملاحظه ای در آزادسازی اراضی اشغال شده از سوی شبه نظامیان و تخریب مواضع تروریست ها داشتیم؛ بلکه روند بازگشت پناهجویانی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند را نیز تسهیل کردیم.

اسد در نهایت افزود: با توجه به اینکه تروریسم جهانی هیچ مرزی ندارد و مانند یک عفونت در سراسر جهان پخش می شود؛ ارتش های ما تلاش و مشارکت عظیمی در راستای حفاظت از نوع بشر در مقابل این شرارت داشته اند.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: تحریم ها علیه سوریه غیر انسانی و نامشروع است.

 

مطالب پیشنهادی