8:06 1401/08/21

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار ورود معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور عمان و هیئت همراه به اصفهان را به فال نیک گرفت و بیان کرد: ریشه های فرهنگی و ارتباطی میان دو کشور ایران و عمان بسیار مستحکم است و نوید دهنده توسعه ارتباط میان دو کشور در زمینه های مختلف را می دهد.
وی ادامه داد: از گذشته های دور ایران نسبت به کشور دوست و برادر عمان، نگاه ویژه ای داشته و می دانیم کشور عمان یکی از کشور های بسیار تأثیرگذار در منطقه است. این ارتباط خوب و عمیق میان دو کشور حاکی از روابط پایدار در آینده است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته این رابطه خوب نتوانسته منجر به ایجاد روابط عمیق اقتصادی میان ایران و عمان باشد که امیدواریم بانگاه ویژه در هر دو کشور ارتباطات اقتصادی نیز اوج بگیرد. محبتی که در قلب مردم ما و مردم عمان است ناشی از روح ایمانی است که در قلب هر دو ملت وجود دارد. یکی از نویسندگان ایرانی جمله ای بر این مبنا دارد: «پیوند ایمان از ژرف ترین پیوندهاست.» ما میان خودمان و برادران عمانی چنین احساسی داریم.
استاندار اصفهان اظهار کرد: اصفهان یک شهر موزه است و تمدن باشکوهی در این شهر و استان وجود دارد که می تواند میزبان خوبی برای گردشگران باشد. همچنین توانایی های صنعتی، از جاذبه های این استان و ظرفیت های حوزه بهداشت، سلامت و درمان از ظرفیت های استان اصفهان است.
دکتر مرتضوی ادامه داد: اکثر مهمانان جمهوری اسلامی ایران پس از مراوده در تهران، به اصفهان سفر می کنند و ما از این میزبانی بسیار خوشحال هستیم. اگر بتوانیم ظرفیتی را فراهم کنیم که میان اتاق های بازرگانی ایران و عمان ارتباطات گسترده و میزهای مشترکی شکل بگیرد می توانیم به هدف توسعه ارتباطات دست یابیم.
وی تصریح کرد: ما بعنوان نماینده عالی حاکمیت قول می دهیم پشتیبانی های لازم از این ارتباط را انجام دهیم و تلاش خواهیم کرد شرکت های معتبر و فعال اصفهانی در حوزه اقتصادی فعال شوند. همچنین در حوزه های فرهنگی و گردشگری باتوجه به ظرفیت های خوبی که در دو کشور وجود دارد می توانند محور های بعدی ارتباط باشند.
دکتر مرتضوی از ظرفیت های ویژه اصفهان در حوزه سلامت و بهداشت سخن گفت و یادآور شد: استان اصفهان یکی از پایه های حوزه سلامت و درمان در کشور است و همین ظرفیت باعث شده مقصد گردشگران خارجی باشد.
وی برای پیشبرد اهداف اقتصادی میان اصفهان و عمان ابراز آمادگی کرد و گفت: حدود ۷۰ شهرک صنعتی در استان اصفهان فعال است. بعضی از این شهرک ها تخصصی و در حوزه های خاص فعالیت می کنند. زیرساخت های خوبی در این شهرک ها دیده شده که می تواند میزبان هیئت های خارجی باشند.
استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان قطب تولیدات کالاهای مرتبط با ساختمان در کشور است که می توانیم در سفرهای بعدی شرایطی را فراهم کنیم تا از برخی شرکت های فعال این حوزه بازدید انجام شود. البته در حوزه تولیدات غذایی و لبنی استان اصفهان در کشور پیشتاز است که همه این ظرفیت ها می تواند برای توسعه ارتباط میان اصفهان و عمان تأثیرگذار باشد.

از نهضت صنعتی موجود در اصفهان آگاه شدیم

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری کشور عمان نیز در این دیدار گفت: هیئت همراه ما جذب اصفهان شدند. اصفهان و مردمش بسیار زیبا هستند و میان دو کشور عمان و ایران دوستی و برادری حاکم است و امیدواریم این دوستی در حوزه اقتصادی نیز شکل بگیرد.
وی با اشاره به فرصت سرمایه گذاری میان دو کشور، ادامه داد: امیدواریم منافع سرمایه گذاری و ارتباط اقتصادی به همه مردم کشور ما و ایرانیان برسد. ارتباط صمیمی و گرم مردم اصفهان برای ما بسیار لذت بخش بود. حتما این دیدارها ادامه خواهد داشت و در حوزه تجارت به اوج می رسد. در این سفر با بسیاری از ظرفیت های صنعتی اصفهان آشنا شدیم و در آینده مذاکرات آغاز خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری کشور عمان با بیان اینکه به دنبال ارتباط دو جانبه اقتصادی با اصفهان هستیم، گفت: از طرف دولت ما حمایت خوبی برای فعالیت های اقتصادی وجود دارد. در جریان این سفر از نهضت صنعتی موجود در اصفهان آگاه شدیم. از تجربه شرکت های صنعتی و شهرک های صنعتی اصفهان استفاده کردیم و آماده سرمایه گذاری و توسعه ارتباط هستیم.

مطالب پیشنهادی