به گزارش مفتاح، منافقین در طی سالهای ابتدای انقلاب حدود ۱۷۰۰۰ نفر از مردم این کشور را بجرم دفاع از انقلاب بخاک و خون کشیدند و عده ای از این جنایتکاران دستگیر و محاکمه و به اعدام محکوم گردیدند.

متن یادداشت سیدرسول ذاکر عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به شرح ذیل می باشد:

مدتی است عده‌ای در فضای مجازی مشغول جوسازی علیه یکی از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اعدام های سال 67 هستند. قاعدتا اگر نظام ارزش گذاری انسان الهی نباشد در تشخیص مسائل، افراد و اولویت بندی اقدامات دچار اشتباهات مبنایی خواهد شد.

الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا

ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺍه ﺧﺪﺍ می کشند  ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺍه ﻃﺎﻏﻮﺕ [ ﺑﺖ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻃﻐﻴﺎﻧﮕﺮ]. ﭘﺲ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺷﻴﻄﺎﻥ، ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ! (ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻬﺮﺍﺳﻴﺪ!) ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﻧﻘﺸﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ، (ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻗﺪﺭﺗﺶ) ﺿﻌﻴﻒ ﺍﺳﺖ. (76)

یکی از صفات اهل ایمان یقاتلون است کشتن در راه خدا، که بکار بردن فعل مضارع استمرار آن در طول تاریخ را برای اهل ایمان  نشان می‌دهد . از طرفی خداوند همین ویژگی کشتن در راه طاغوت و شیطان را هم صفت مستمر کفار معرفی می کند.یعنی یک قاعده تاریخی است و راه سومی هم ندارد چون کسانیکه در جبهه مؤمنین قرار نگیرند عملا با کفار هم پیمان شده اند و در جمع بندی نهایی تاریخ آنها نیز همکار و همراه کفار و منافقین شده اند. لذا در زیارت عاشورا می خوانیم و لعن الله امه اسرجت و الجمت و تنقبت لقتالک.  یا در فرازی دیگر سمعت فرضیت.... .

خداوند در برخورد نهایی با کفار و منافقین آنها را یک کاسه می کند و می فرماید:

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ

ﺍﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﻦ، ﻭ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﺨﺖ ﺑﮕﻴﺮ! ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺸﺎﻥ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﺳﺖ  ﻭ ﭼﻪ ﺑﺪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺘﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ! (73)س توبه

 منافقین (مجاهدین) در طی سالهای ابتدای انقلاب حدود 17000 نفر از مردم این کشور را بجرم دفاع از انقلاب بخاک و خون کشیدند و چون عده ای از این جنایتکاران دستگیر و محاکمه و به اعدام محکوم گردیدند قرار شد یک فرصت دیگر برای تنبه به آنان داده شود وتا سال 67 آنهایی که متنبه نشده و با منافقین متجاوز در سال 67 باز متحد برای کشتن انسان های بی گناه شدند قرار شد حکم شان اجرا شود. برای اینکه آقای منتظری هم در جریان باشد و نادانسته مخالفتی نکند مسوولین برای توجیه وی رفتند.

البته به تعبیر شهید بهشتی کسی که قدرت دیدن ذبح یک پرنده را ندارد بدرد قضاوت نمی خورد! باید قدرت اجرای حدود الهی را داشته باشد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی