19:30 1402/03/06

استاندار اصفهان در شورای برنامه‌ریزی استان: در توسعه استان، سند آمایش سرزمینی ملاک عمل قرار بگیرد

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دویست و سی و یکمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.
در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به ارزیابی عملکرد کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: تشریح فعالیت دبیران و مسئولانی که باید در نشست حضور یابند به تفکیک به آنان اعلام شد.
وی عنوان کرد: به منظور پیشبرد امور در شهرستان‌ها، فرمانداران در جریان تصمیمات استان در خصوص زمین‌های واگذار شده و کاربری‌های تعریف شده قرار بگیرند.
استاندار اصفهان عنوان کرد: مراحل تشکیل پرونده در تعیین کاربری اراضی و مجموعه‌ها باید در قالبی صورت بگیرد که فرایندهای بعدی در کمال اعتماد سازی و شفافیت اتفاق بیفتد تا دچار حاشیه‌های بعدی نشویم.
دکتر مرتضوی با اشاره به ناترازی در مصرف و تولید گاز در کشور، بیان کرد: قبل از این نشست، جلسه‌ای را با مدیرعامل شرکت گاز استان داشتیم و در خصوص رویکرد شرکت ملی گاز در این خصوص پرسش کردیم.
وی ادامه داد: براساس توضیحات مدیرعامل شرکت گاز استان، سیاست حوزه وزارت نفت و دولت به سوی بسته انرژی و توسعه انرژی‌های جایگزین رفته است؛ از این رو باید این سیاست در بدنه دولت و استان‌ها از جمله استان اصفهان نیز اعمال شود.
استاندار اصفهان با تأکید بر حرکت استان براساس سند آمایش، اظهار کرد: مدیران و تصمیم گیرندگان در شورای برنامه‌ریزی استان بایستی به سند آمایش استان متعهد باشند و توسعه استان به صورت کارشناسی شده و برمبنای نیاز مناطق مختلف دنبال شود.
دکتر مرتضوی با تأکید بر اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران استان، بیان کرد: انرژی و زمان استان باید در راستای مددرسانی به سرمایه‌گذارانی قرار بگیرد که اهلیت و صلاحیت لازم و قانونی را برای انجام فعالیت صنعتی و اقتصادی دارند.
وی افزود: در این راستا ارزیابی اولیه توسط دستگاه‌های تخصصی صورت بگیرد و طرح‌های توجیهی، استعلامات و موافقت اصولی در تناظر واقعی یکسان باشند.
استاندار اصفهان با تأکید بر تمرکززدایی در کشور عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه، در خصوص توسعه اختیارات استان‌ها نگاه متفاوت تری نسبت به گذشته داشته باشد تا بتوانیم با تفویض اختیارات امور را به پیش ببریم.
دکتر مرتضوی گفت: ضروری است اراضی ملی در اختیار طرح‌های پربازده و با ارزش افزوده بالا قرار بگیرد. اینگونه موارد با دقت، تحقیقات کارشناسی و ظرافت بیشتری تصمیم گیری شود.
وی خاطرنشان کرد: می‌توان به راحتی از کنار بسیاری از امور گذشت؛ اما هدف این است که تصمیمات امروز در آینده استان را با مشکلات و چالش‌های مختلف مواجه نکند.
استاندار اصفهان در خصوص مجتمع‌های بین راهی نیز گفت: وجود این مجموعه‌ها در کاهش تصادفات و ایجاد ایمنی راه‌ها موثر است اما باید مراقبت کنیم تعداد مجتمع‌ها از حد مجاز فراتر نرود تا صرفه اقتصادی برای مالکان داشته باشد.

مطالب پیشنهادی