9:41 1401/03/21

به گزارش مفتاح- زهره سادات کاظمی، داستان از جایی شروع شد که روزی حاج علی عازم  اصفهان بود، خانمی به تورش خورد که باید برای دیالیز به اصفهان می رفت و همسفرش شد. تصمیم گرفت در مرکز دیالیز منتظربماند، اما خانم باید ساعت ها می نشست تا نوبتش بشود و همین مساله روحش را آزرد. پیش خودش گفت چرا نجف‌آباد که شهری بزرگ است نباید مرکز دیالیز داشته باشد. عزمش را جزم می‌کند و تنها مغازه‌اش را آبانماه سال 76 مقر حضرت ابالفضل می‌کند و با آقا عهد می‌بندد تا مرکز دیالیزی برای بیماران نجف‌آبادی تاسیس کند و انجمن خیریه حضرت قمربنی هاشم را بنا می‌کند. حاج علی سلیمان نژاد امروز مدیرعامل خیریه حضرت قمر بنی هاشم است و آبانماه سال 76 با 98 میلیون مرکز دیالیز شهید منتظری، با هفت تخت را برای کمک به بیماران دیالیزی تاسیس کرد.  

خیریه قمر بنی هاشم بیمارن غرب استان اصفهان را پوشش می دهد

حاج علی می گوید: برای تاسیس مرکز دیالیز مشکلات زیادی داشتم وبه من مجوز نمی‌دادند اما با تلاش توانستم این مرکز را راه اندازی کنم و وجود نورانی حضرت قمر بنی هاشم را در زندگی و اداره خیریه مرتب لمس می کنم.

امروز خیریه قمر بنی هاشم 4 هزار بیمار دیالیزی، سرطانی، ام اسی را از غرب استان اصفهان زیر پوشش دارد. تمام بیماران خاص تحت پوشش 30 تا 100 درصدی خیریه هستند و خیریه با تمام بیمه ها قرارداد داد.

سلیمان نژاد برای تامین هزینه خیریه جشنی با عنوان همت عالی را برگزار می کند تا با جمع آوری کمک های مردمی بهتر بتواند به نیازمندان کمک کند، او در ادامه می‌گوید: جشن همت عالی برای شادی مردم و البته جمع‌آوری کمک خیر خواهانه مردم به بیماران است. متاسفانه دو سال کرونا جشن را برگزار نکردیم. اما در آخرین جشن 70 هزار نفر شرکت کردند و در 12 شب برگزاری جشن کمک های مردمی خوبی جمع آوری شد. هر سال تقریبا جشن برگزار شده است و کمک های مردمی از 70 میلیون تا یک میلیارد و 600 تومان بوده است. کمک های مردمی همگی صرف بیماران می شود و به هیچ عنوان خرج هزینه های درمانگاه خیریه نمی‌شود.

خیریه قمربنی هاشم با بیمارستان ها قرارداد دارد و هزینه درمان بیماران را پرداخت می کند. تا کنون توانسته اند 186 عمل قلب برای بیماران انجام دهد و38 عمل قلب کودک داشته اند. تا کنون 76 نفر در بیمارستان الزهرا، 52 مورد بیمارستان کودکان امام حسین، 31 نفر در بیمارستان خورشید، 147 نفر بیمارستان چمران، و 276 نفر در بیمارستان شهید منتظری از طرف خیریه تحت درمان قرار گرفته اند.

هزینه ها همگی کمک خیرین است

حاج علی سلیمان نژاد با اشاره به اینکه هزینه های سال گذشته خیریه 4 میلیارد و 189 میلیون بوده است گفت: درآمد انجمن در سال گذشته 20 میلیارد بوده است و هزینه ها 22 میلیارد تومان شده است که با فروش زمین کسری را جبران کردم. متاسفانه با وجود کرونا و وضعیت بد اقتصادی کمک های مردمی خیلی کاهش داشته است و به 20 درصد کمک سال 98 رسیدیم.

او در ادامه اضافه می کند: پرونده های دایر در خیریه 713 بیمار سرطانی، 319 بیمار دیالیزی، 257 بیمار کلیوی و 934 بیمار پیوندی است. بیماران کلیوی در مرکز دیالیز بیمارستان شهید منتظری تحت درمان قرار می گیرند و تلاش کردیم بهترین تجهیزات را خریداری کنیم. تا کنون دولت یک ریال به ما کمک نکرده است و همه هزینه ها با کمک خیرین تامین شده است.

سرویس ایاب و ذهاب برای بیماران کلیوی

او با اشاره به اینکه انجمن برای اولین بار در سال 81 سرویس ایاب وذهاب را برای بیماران فراهم کرد افزود: در مرکز دیالیز شهید منتظری بیماران در 4 شیفت دیالیز می شوند و در هر شیفت 20 نفر دیالیز می شوند. تخت سی سی یو وآی سی یو نیز وجود دارد و امکانات مناسبی برای بیماران تهیه شده است.

خیریه قمر بنی هاشم ساخت یک مرکز بزرگ دیالیزدر کنار خیریه را نیز کلنگ زنی کرده و تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این مرکز اولین مرکز اورجینال کشور خواهد شد و 57 تخت دیالیز و سه تخت وی ای پی برای ان در نظر گرفته شده است  که بیماران زیادی را می تواند پوشش دهد.

درمانگاه خیریه قمربنی هاشم در حال حاضرروزانه با حضور پزشک عمومی ومتخصص پذیرای مردم عادی و نیازمندان تحت پوش است که بیماران تحت پوشش بسته به شرایطشان از 30 تا 100 کمک می شوند. مردم عادی نیز می توانند از 20 درصد تخفیف این درمانگاه و تعرفه خیریه استفاده کنند. تجهیزات درمانگاه امریکایی است وتلاش شده از بهترین برند ها استفاده شود.

سلیمان نژاد که معتقد است هدف خدمت به مردم است خاطر نشان می کند: استفاده از دستگاه کولونوسکپی و سونوگرافی که یکی از مجهزترین دستگاه های اصفهان است می تواند به تشخیص به موقع یماری کمک کند و بسیاری از مشکات بیماران حل شود و بیماران نجف آبادی دیگر مجبور به رفتن به اصفهان و ماندن در صف نوبت نیستند.

باید به کمک مرکز شهید صدوقی آمد/ درآمدها سنگین شده است

حاج علی سلیمان نژاد در کنار اداره خیریه قمر بنی هاشم، اداره مرکز نگهداری بیمارن آسیب نخاعی و عقب مانده ذهنی شهید صدوقی را 21 سال پیش بر عهده گرفت  تا در مسیر خدمت به خلق خدا و کار خیر، قدم های محکم تری بردارد. بنا به گفته خودش، بهزیستی آن سالها این مرکز را با 130 بیمار تحویلش می دهد که الان شده اند 300 بیمار. امروز 60 بیمار ضایع نخاعی و ما بقی بیماران عقب مانده ذهنی و ژنتیکی هستند.

او با اشاره به اینکه هزینه های مرکز بالا رفته است و دیگر از عهده خیریه خارج شده است، می‌گوید: مرکز ماهیانه یک میلیارد و 400 هزینه دارد و بهزیستی تنها 390 میلیون تومان کمک می کند. یارانه ها افزایش نداشته است و با این افزایش قیمت‌ها واقعا هزینه ها چند برابر شده است و تامین غذا برای این بیماران مشکل ساز شده است.

او می گوید به بچه ها خیلی علاقه مند است و آنها را دوست دارد اما بارها تصمیم گرفته تا مرکز را تحویل دهد. او برای بچه های مرکز شهید صدوقی با کمک خیرین مرکزی مجهز وبا کیفیت ساخته تا این بچه ها که تقریبا رها شده هستندT احساس خوبی داشته باشند.

حاج علی سلیمان نژاد مشکلاتش را بارها برای مسئولان مکاتبه کرده است اما بی توجهی مسئولان کار را برای آنها سخت کرده است و مرکز شهید صدوقی 300 بیمار دارد که اگر تعطیل شودT یعنی رها شدن 300 بیمار، سازمان بهزیستی و مراکز دولتی باید به کمک بیایند تا این مرکز بتواند ادامه دهد.

مطالب پیشنهادی