17:36 1401/08/03
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی خبری عکا؛ بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت فشار بنیامین نتانیاهو رهبر حزب مخالف، بر آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران در دوره ترامپ، نتایج معکوس داشت و به مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران لطمه زد.

رسانه های اسرائیلی به نقل از بنی گانتس نوشتند فشار نتانیاهو برای خروج از توافق هسته ای، به امنیت اسرائیل در برابر ایران آسیب وارد کرده است.

بنی گانتس در سخنانی در کنفرانس سران گروه جروزالم پست افزود: اسرائیل در مناقشه با ایران با دو گزینه سخت روبروست:

اول: مبارزه طولانی مدت که ۴ سال است شاهد آنیم و ایران در این مدت به پیشبرد برنامه هسته‌ای ادامه می‌دهد و در آستانه هسته‌ای شدن قرار دارد و مسئله دوم، توافق است. همانطور که اکنون مشخص است، این توافق اعتبار کوتاهی خواهد داشت؛ بدون اینکه مولفه های نظارتی لازم و سازگار با پیشرفت ایران در برنامه هسته ای را داشته باشد.

بنی گانتس اظهار داشت: سیاست دولت سابق به ریاست نتانیاهو از سال ۲۰۱۵ منجر به این وضعیت شد و آن‌ها باید برای مقابله با چالش‌های پیچیده پیش روی خود به عقب برگردند و از درس‌های گذشته عبرت بگیرند.

وی تاکید کرد: اصرار نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره در سال ۲۰۱۵ درباره پرونده هسته‌ای با وجود مخالفت رئیس جمهور اوباما اشتباهی بی سابقه در روابط با آمریکا بوده است.

بنی گانتس اظهار داشت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ به درخواست نتانیاهو بدون مذاکرات منظم با سران نهاد‌های امنیتی و بدون تهیه طرح ب واقعی لطمات زیادی وارد کرد.

بنی گانتس توضیح داد: نتانیاهو روی تسلیم شدن ایران در برابر تحریم‌های بزرگ اقتصادی و خسارت شهروندان ایرانی حساب باز می‌کرد که به توافق بهتری خواهد انجامید - که البته این امر محقق نشد. 

 

مطالب پیشنهادی