21:44 1401/12/13

به گزارش خبرنگار مفتاح؛نخستین جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» استان اصفهان همزمان با ۱۳ اسفند(روز ملی آب)به پایان رسید. منیره فهامی ،خبرنگار این رسانه رتبه سوم در بخش مصاحبه را کسب کرد .


این جشنواره در محورهای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تغییر اقلیم، فرونشست، مدیریت یکپارچه حوضه زاینده‌رود، مدیریت مصرف آب در کشاورزی، صنعت و نقش پساب در صنعت و محیط زیست شهری، فرهنگ‌سازی رفتار در مدیریت مصرف آب شُرب، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، جهاد آبرسانی در روستاها، توزیع عادلانه آب، آب خاکستری، بازچرخانی آب، سازگاری با کم‌آبی، ارزش آب، سواد آبی و مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها در مساله آب به همت شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به میزبانی آبفا برگزار شد.


سخنگو و مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، روز شنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: ۱۵۵ اثر در قالب‌ مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس (تک فریم، مجموعه عکس، فتو مونتاژ)، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، طنز مکتوب(نظم و نثر) و کاریکاتور منتشر شده در سال‌جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۳۱ اثر آن به مرحله نهایی داوری راه یافت و در نهایت نیز ۲۱ اثر حائز رُتبه‌های برتر شد.

مجید مختاری افزود: انعکاس اهمیت هرچه بیشتر آب و ضرورت حفظ آن در بخش‌های مختلف، خلق آثار فاخر در نهادینه سازی مصرف صحیح آب، راهکارهای جلوگیری از بحران‌های مرتبط با آب و توجه به مباحث مرتبط با زاینده‌رود از جمله اهداف برگزاری این رویداد بوده است.

مطالب پیشنهادی