15:04 1401/09/05

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز پنجم آذر ماه، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات کل استان که به مناسبت روز بسیج مستضعفان در محل استانداری اصفهان برگزار شد، بیان کرد: این ایام را فرصتی قرار می دهیم تا بار دیگر نظری به نقش بسیج در انقلاب اسلامی داشته باشیم.
وی ادامه داد: پنجم آذرماه سالروز تشکیل نهاد مقدس بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است. این روز فرصتی است تا بار دیگر نظری به اهداف و مأموریت های بسیج و سلسله مجاهدانی که برای شکل گیری و اعتلای بسیج تلاش کرده اند داشته باشیم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی قطعا مدیون بسیج است، گفت: بدون رجوع به کلام حضرت امام خمینی(ره) نمی توان مفهوم بسیج و بسیجی را روشن ساخت. در اندیشه امام خمینی(ره) بسیج یک نهاد اجتماعی است که ابعاد فراوانی دارد. برخی بسیج را یک کانون اجتماعی می بینند که در بحران ها (سیل، زلزله و حوادث متعددی که روی می دهد) به کمک مردم می شتابد.
دکتر مرتضوی افزود: گروهی نیز بسیج را کانون تحکیم و تقویت مولفه ها و شاخص های فرهنگ اسلام و انقلاب می شناسند و گروهی دیگر بسیج را مجموعه ای برای برقراری نظم و برخی تصور می کنند. بسیج یک سازمان نظامی برای برقراری امنیت کشور و دفاع از مرزها است.
وی با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به بسیج، عنوان کرد: ولی در نگاه حضرت امام(ره) بسیج سازمانی برای دوران دفاع مقدس نیست و نه یک مجموعه خیریه و نه یک مجموعه فرهنگی است؛ بلکه در نگاه ایشان «بسیج نهادی برای حیات جامعه است» و با همه ارکان حاکمیت و مردم کشور پیوند دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در این نگاه حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است، خاطر نشان کرد: بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و برنامه ریزی می کند. در نگاه حضرت امام(ره) بسیجی کسی است که عاشق پیشرفت نظام اسلامی است. عاشق رفاه و آسایش مردم است و با مشکلات می جنگد و با یک نگاه متعهدانه برای اقتدار نظام اسلامی و رفع گرفتاری از مردم تلاش می کند.
دکتر مرتضوی بسیجی را سرشار از زیبایی توصیف کرد و گفت: بسیجی تا پای جان فداکاری می کند. از این منظر است که امام خمینی(ره) فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد.
وی تصریح کرد: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع اذان شهادت و رشادت سر داده اند. در این نگاه است که بسیج را می توان به دژی مستحکم تشبیه نمود که گستره امت اسلام را دربر می گیرد و برای خود در تأمین امنیت، رونق اقتصادی و معیشت، رسیدگی به نارسایی های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، تلاش برای رفاه مردم، تثبیت و تبیین شاخص های فرهنگی و هویتی ایران اسلامی وظیفه تعریف کرده است.
استاندار اصفهان ادامه داد: در این نگاه بسیج و بسیجی به دور از هوای نفسانی و منافع شخصی در همه امورات به رضای خدا می اندیشد و بی ریا و خالصانه برای اقتدار نظام اسلامی و امنیت جامعه و رفاه مردم تلاش می کند.

اخبار بیشتر

امام خامنه ای | بسیجی بودن، فرهنگ مجاهدان گمنام است

کسی که ادعای انقلابی‌گری می‌کند باید حامی و پشتیبان محرومان باشد


وی یادآور شد: به استناد این نگاه تاریخ تشکیل بسیج پنجم آذر نیست؛ بلکه تاریخ تشکیل بسیج را باید در تاریخ انبیا و مجاهدان جستجو کرد آنجا که حضرت نوح(ع) برای مردمش و هدایت شان تلاش می کند. آنجا که حضرت ابراهیم(ع) رسالت خویش را در قبال مردم دنبال می کند. آنجا که حضرت موسی(ع) در مصر مردم را از گزند و ظلم به فرعونیان می رهاند؛ آنجا تاریخ تشکیل بسیج است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: تاریخ تشکیل بسیج به جان فشانی های نبی مکرم اسلام(ص) و اصحاب ایشان در نجات مردم از گمراهی و جهل باز می گردد. همچنین تجلی اصحاب عاشورایی امام حسین(ع) جلوه دیگری از بسیج است. تا امروز که در دوران ما هر کجا پاکی، خلوص، فداکاری و شهادت طلبی است؛ نام بسیج بر قله افتخارات آن می درخشد و بر این مبناست که حضرت امام(ره) فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست.

مطالب پیشنهادی