23:07 1400/03/04

احمدرضا دلیران فیروز رییس کارگروه ورزش شورای وحدت اصولگرایان: حملات به شورای نگهبان‌ غیرمنصفانه است/نظارت شورای نگهبان اعتماد ساز است

احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای مرکزی کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان در مصاحبه اختصاصی با پرسون در رابطه با بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شورای نگهبان گفت: مقام معظم رهبری شورای نگهبان قانون اساسی را عماد ملت و دین و سکینه قلب مومنین و در حقیقت نبض نظام اسلامی نامیدند و فرموده اند که وقتی شورای نگهبان قوی، قاطع و دقیق باشد موجب آرامش کسانی می شود که دلشان برای اسلام می‌تپد و آرزویشان تحقق اهداف اسلامی و شریعت حق نبویه است.

دلیران فیروز رییس کارگروه ورزش شورای وحدت اصولگرایان در ادامه افزود: سومین وظیفه ای که در قانون برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده است نظارت بر انتخابات می باشد. نظارت مذکور در اصل ۹۹ قانون اساسی استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی می شود و بر اساس این تفسیر، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استصوابی است و نظارتی کامل و گسترده که شامل تمام مراحل انتخابات است می شود.

دلیران فیروز تحلیلگر راهبردی سیاست گفت: حضرت امام خمینی در سال ۱۳۶۶ خطاب به دبیر وقت شورای نگهبان قانون اساسی فرمودند که نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تایید ایشان است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد. از این رو شخصا عقیده دارم نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌ جمهوری که به هر دلیلی صلاحیت آنها احراز نشده باید مراقبت کنند که با صحبت های خود در جهت تضعیف شورای نگهبان قانون اساسی که به حق شجره طیبه ای است که تبدیل به یک جریان مردمی شده گام برندارند و در نظر داشته باشند که حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همیشه از شورای نگهبان حمایت کرده اند.

دلیران فیروز عضو شورای مرکزی کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان در ادامه افزود: مردم از شورای نگهبان انتظار دارند کسانی توسط این شورا تایید صلاحیت شوند که صلاحیت، کفایت و تجربه لازم را برای اداره کشور داشته باشند و قطعا نظارت دقیق و قاطع شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موجب افزایش امید و اعتماد آحاد جامعه خواهد شد و از این رو باید با تمام قدرت از تصمیم شورای نگهبان حمایت کرد.

احمدرضا دلیران فیروز رییس کارگروه ورزش شورای وحدت اصولگرایان در پایان گفت: شورای نگهبان قانون اساسی به مُر قانون عمل کرده و غیر منصفانه است که عده ای بخواهند به خاطر منافع حزبی و گروهی خود شورای نگهبان را زیر سوال برده و در زمین دشمنان بازی کنند.

مطالب پیشنهادی