11:35 1401/05/11

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسن نظام‌زاده با اعلام این خبر گفت: از ابتدای تابستان امسال فرآیند خدمت‌رسانی به شهروندان در نحوه جمع‌آوری، حمل پسماند و همچنین رفت‌وروب شهری دچار تغییراتی شد و به سمت مکانیزه شدن سوق پیدا کرد.

او با بیان اینکه سازمان خدمات موتوری طی سالیان گذشته به همراه شرکت‌های خصوصی برای جمع‌آوری پسماند شهری اقدام می‌کرده است، افزود: تا قبل از اعمال این تغییرات، فرآیند جمع‌آوری پسماند بر مبنای روزهای زوج و فرد ماه انجام و باعث می‌شد که بسیاری از کارگران زحمت‌کش این حوزه در تمام طول سال مشغول به کار باشند و هیچ شبی از سال را تعطیل نباشند.

به گفته نظام‌زاده، تغییرات جدید در حوزه جمع آوری پسماند شهری به گونه ای بوده است که ضمن حفظ کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، کارگران زحمت‌کش بتوانند اوقات بیشتری را در کنار خانواده شان سپری کنند.

او افزود: از ابتدای تیرماه روزهای زوج و فرد تقویم در جمع آوری پسماند شهری به به روزهای زوج و فرد هفته تبدیل شد و هم اکنون در حال اجرای این طرح هستیم.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان، حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های شهر را از دیگر تغییرات مهم در فرآیند رفت‌وروب دانست و اضافه کرد: خطرات موجود برای نیروهای خدماتی در هنگام نظافت بزرگراه‌ها یکی از مشکلات شهرداری در سال‌های گذشته بوده است به‌طوری که در سال گذشته چند مورد حادثه برای این کارگران در بزرگراه‌های شهر اتفاق افتاد.

او توضیح داد: با توجه به سیاست‌گذاری معاونت خدمات شهری، سازمان خدمات موتوری وظیفه نظافت بزرگراه‌ها به صورت مکانیزه را بر عهده گرفت و مقرر شد بسیاری از معابر شهر که تا سال گذشته به صورت دستی نظافت می‌شد به‌صورت مکانیزه و با استفاده از ماشین‌آلات نظافت شوند.

او با اعلام اینکه سازمان خدمات موتوری تا پایان سال جاری ماشین‌آلات جدیدی را جهت نظافت و رفت‌وروب به ناوگان خود می‌افزاید، تأکید کرد: از این پس هیچ کارگری در بزرگراه‌ها حضور ندارد و بنابراین انتظار می‌رود شهروندان در حفظ نظافت بزرگراه‌ها و معابر همکاری بیشتری داشته باشند.

 

 

مطالب پیشنهادی