به گزارش مفتاح به نقل از ایرنا، علی مهربان شامگاه دوشنبه در آیین جشن گلریزان بندرعباس امیدواری کرد که این زندانیان با برگزاری 300 جشن گلریزان که ماه مبارک رمضان در سراسر کشور در حال برگزاری است، از زندان آزاد شوند. 
وی بیان کرد: سال گذشته با کمک خیران 7 هزار و 200 زندانی در کشور آزاد شدند که 260 نفر از آنان زنان بودند. 
این مسوول در ستاد دیه کشور اظهار کرد: بدهی این زندانیان 15میلیارد و 977 میلیارد ریال بود که 48 درصد آن از شاکیان تخفیف گرفته شد. 
مهربان ابراز داشت: طلبکاران و شاکیان خود یکی از خیران بزرگ در آزادی زندانیان هستند که هر ساله به یاری ستاد دیه می شتابند. 


وی یادآور شد: امیدوارم امشب هر 83 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند و به آغوش خانوادهایشان بازگردند. 
مهربان ادامه داد: سال گذشته 10هزار میلیارد ریال از سوی بانک های عامل به آزادی زندانیان کمک شد و امسال این رقم به 20میلیارد ریال افزایش یافته است. 
وی گفت: زندان هر چند به لحاظ فیزیکی و تجهیزات برای زندانیان مناسب باشد اما باز حبس بوده و دوری از خانواده و جامعه برای آنان بسیار سخت است. 
این مسوول گفت: ستاد دیه در اموری که فرد زندانی ناخواسته مجبور به پرداخت دیه شده، ورود می کند و با کمک خیران در شب های ماه مبارک رمضان عده ای از زندانیان را آزاد می کند. 
معاون اداری مالی ستاد دیه کشور امشب به عنوان نماینده ستاد دیه کشور، علاوه بر تسهیلات درنظرگرفته شده، 400میلیون ریال به جشن گلریزان در هرمزگان هدیه کرد. 
در پایان این مراسم از خیران و مسوولانی که سال گذشته در راستای آزادی زندانیان دیه و جرایم غیر عمد هرمزگان کمک کردند، تجلیل شد. 

مطالب پیشنهادی