14:55 1401/11/10

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح امروز نهم بهمن ماه در قرارگاه حجاب و عفاف استان، بیان کرد: اوایل مهرماه سال جاری دستگاه های اداری استان را به تشکیل ستاد عفاف وحجاب، حسب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف کردیم تا به صورت نوبه ای اقدامات خود در این موضوع مهم را در قرارگاه گزارش دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر تشکیل ستاد عفاف و حجاب مقرر شد گزارش تیم های بررسی که با این محوریت تعریف شده اند جداگانه ارزیابی و موارد به مدیر دستگاه مربوطه اعلام شود.
استاندار اصفهان عنوان کرد: مستمراً در حاشیه جلسات شورای تأمین در خصوص موضوع عفاف و حجاب بحث شده و اصرار شورای تأمین این است که به نفع مقتضی این موضوع مهم پیگیری شود.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته نسبت به موضوعات عفاف، حجاب و بنیان خانواده کم توجهی شده است و همین غفلت باعث برخی مشکلات کنونی شده است.
وی با اشاره به اینکه جهت گیری ما در موضوع حجاب معطوف به محور خانواده است، اظهار کرد: آحاد جامعه ترجیح می دهند خانواده شان در امنیت باشند اگر از این زاویه به موضوع قانون حجاب و عفاف نگاه و تبعات قانون شکنی را برای مردم تشریح کنیم به نتایج مورد نظر دست خواهیم یافت.
استاندار اصفهان تصریح کرد: حضور بنده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار شهرستان اصفهان، مدیرکل امور اجتماعی و مدیرکل امور بانوان استانداری در این جلسه نشان دهنده حساسیت مجموعه حاکمیت استان در بحث حجاب و عفاف است لذا سایر اعضای قرارگاه نیز بایستی این موضوع را به عنوان یک فریضه دنبال کنند.
وی عنوان کرد: ضروری است در خصوص مباحث فرهنگی حجاب و عفاف برخی ظرفیت ها مانند شورای شهر و امکانات شهرداری به میدان بیاید و انتظار ما همراهی همه جانبه این دو مجموعه در موضوع حجاب و زیست عفیفانه است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارالمؤمنین است و نباید استان شهید پرور و مهد فرهنگ ایران زمین را با سایر استان ها مقایسه کنیم، گفت: در استان ما اکثریت جامعه به معارف اهل بیت(ع) علاقمند و پایبند هستند از این رو ما باید تلاش کنیم شرایط قوام و اجرای دستورات الهی در جامعه فراهم شود.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این جلسه بیان کرد: در خصوص حجاب و عفاف بایستی اتفاق نظر و یک صدایی میان اعضای قرارگاه وجود داشته باشد و بدانید که قرارگاه همه مطالب عنوان شده را می سنجد و با آنها منطقی و معقول برخورد می کند.
وی ادامه داد: از این رو بایستی رفتار، عملکرد، رویکرد و اقدامات اعضای قرارگاه حجاب و عفاف با یکدیگر هم افزایی داشته باشد تا به نتیجه قابل قبول دست یابیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: بایستی از ظرفیت سمن ها در حوزه حجاب و عفاف بهره مند شویم. در این راستا جوانان انقلابی به تشکیل سازمان های مردم نهاد تشویق و ترغیب شوند تا در چارچوب قانون امور پیگیری و مورد حمایت قرار بگیرند.
جان‌نثاری گفت: منشور اخلاقی سازمان ها که یکی از بندهای آن در خصوص رعایت حجاب است؛ در تمام دستگاه های دولتی در معرض دید عموم قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در اقدامات سلبی هدف نظم دادن به جامعه و رعایت قانون است، افزود: در قانون کشور ما حفظ حجاب به صراحتا آمده؛ از این رو در اقدامات سلبی محور اجرای قانون حجاب و در اقدامات ایجابی محور اصلی تعمیق باورهای نسبت به حجاب است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: صراحتا می گوییم که حجاب از قوانین کشور ماست به همین دلیل خدمت رسانی به فرد قانون گریز قابل توجیه نیست. کسی که قانون را زیر پا می گذارد ابتدا باید تمکین به قانون را بیاموزد.
جان‌نثاری تصریح کرد: لازم است رعایت قانون عفاف و حجاب در دستگاه ها توسط کارکنان و تذکر به مراجعه کنندگان جزو ارزیابی های مدیریتی مدیران قرار بگیرد. مدیری که به حکم خداوند در خصوص حجاب بی توجه است باید نمره منفی بگیرد.

 

مطالب پیشنهادی