به گزارش مفتاح،روز 18 دی ماه سال جاری نیروهای دستگاه امنیتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حاضر و بهزاد ابراهیمی معاون معادن و معدنی اداره صمت استان را دستگیر کردند.

بعد از انتشار اولیه خبر در فضای مجازی، روابط عمومی این دستگاه با عجله و ناشی‌گری این خبر را تکذیب و ابراز بی‌اطلاعی کرد، اما ‌پنجشنبه 20 دی دادستان استان در مصاحبه‌ای این خبر را تایید و اعلام کردند: نامبرده به جرم «رشوه، جعل اسناد و تضعیف بیت‌المال» دستگیر شده‌اند.

بررسی‌های بیشتر نشان داد ابراهیمی از معتمدین نعیم امامی رئیس سازمان صمت‌ استان با عدم اجازه به همکاران و دیگر زیرمجموعه برای دسترسی به سامانه کاداستر جهت صدور مجوز و جعل اسناد اقدام به گرفتن رشوه از متقاضیان برای صدور مجوز معدن یا با باج‌گیری با معدن‌داران شراکت کرده است.

نعیم امامی در واکنش به خبر دستگیری در شورای معاونین روز چهارشنبه 19 دی اعلام می‌کند که استعفای خود را به تهران تقدیم کرده است.

با فشار رسانه‌ها و افکار عمومی، روابط عمومی اقدام به برگزاری نشست خبری می‌کند و نعیم امامی با دستپاچگی و برای فرار از پاسخگویی از تمامی اتفاقات ابراز بی‌اطلاعی می‌کند، اما شواهد حاکی از آن است که وزیر صنعت شدیداً از عملکرد نعیم امامی ناراضی و عصبانی بوده ودست به تغییر نامبرده خواهد زد.

حجم خرابی‌های به بار آمده به حدی است که نوبخت نیز حاضر به حمایت از هم‌حزبی خود نشد‌ و نعیم امامی پایانی عبرت‌انگیز پیدا کرد.‌

برخی شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که زمان کوتاهی تا پایان حکم نعیم امامی بیشتر نمانده است.

در جدیدترین خبر از این پرونده امروز نیز یکی از کارشناسان معاونت معادن (آقای اس) هم در ارتباط با این پرونده دستگیر شده است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

مطالب پیشنهادی