9:14 1401/02/09

به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: بنابر اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی و با عنایت به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،  ثبت نام از متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر برای واگذاری زمین و یا واحد مسکونی به آنان آغاز شده است.

 وی اذعان داشت: مردم استان اصفهان که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از 24 آبان ماه 1400 باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس  http//:saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پس از ورود به سامانه در بخش نوع سرپرستی می بایست گزینه "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"  انتخاب شود. گفت: پس از ثبت نام از متقاضیان در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات لازم حسب ضوابط و مقررات مربوطه صورت می پذیرد.

وی در خصوص خانوارهایی که فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد اما دارای فرم «ج» قرمز بوده و یا مالکیت دارند اذعان داشت: این افراد نیز می توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند به عبارتی این خانوادهها میتوانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند. اما فقط یکبار امکان استفاده از مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.

 قاری‌قرآن ادامه داد: افرادی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می شوند در صورتی که در شهرهای کمتر از 500 هزار نفر جمعیت سکونت داشته باشند می توانند 200 متر زمین دریافت کنند و کسانی که در شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند می‌توانند در شهر‌های مجاور و یا شهر‌هایی که امکان تامین زمین وجود دارد (به شرطی که کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد) واحد مسکونی یا 200 متر زمین دریافت و در آن جا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

وی عنوان کرد: زمین به قیمت تمام شده ( قیمت تمام شده با قیمت‌های آماده سازی زمین در نظر گرفته می‌شود) به متقاضیان واگذار می‌شود لذا زمین‌هایی که قرار است به متقاضیان داده شود براساس این قیمت پیشنهاد می‌شود ومتقاضی می‌تواند آن را انتخاب کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: ثبت نام متقاضیان به معنی پذیرش قطعی آنان نیست بلکه بعد از پالایش و بررسی اگر مشمول قانون قرار گرفتند در فرآیند اجرای قانون اقدامات لازم انجام می‌شود.

Attachments area

مطالب پیشنهادی