14:09 1401/11/10

به گزارش مفتاح و به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در سالجاری رویکرد این اداره‌کل در خصوص بررسی طرح‌های تفصیلی، برگزاری جلسات متعدد و منظم کمیته کارشناسی بوده است تا با توجه به سیر مراحل طولانی بررسی و تعدد شهرهای استان، برنامه ریزی‌های لازم بعمل آید و در حد امکان برسی و تصویب طرح‌های تفصیلی با توجه به وسعت برخی شهرهای استان اصفهان در کمترین زمان ممکن انجام شود.  

وی با بیان اینکه استان اصفهان بزرگ‌ترین شبکه و نظام سکونتگاه شهری را در بین استان‌های کشور دارا است. در خصوص وضعیت طرح های تفصیلی استان اذعان داشت: در حال حاضر۳۳ طرح تفصیلی ابلاغ شده که تعداد ۱۳ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ بوده، همچنین طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۱ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ قرار دارند و مرحله اول طرح تفصیلی ۲۰ شهر دیگر نیز اتمام یافته که در دستور کار جهت عقد قرارداد مرحله دوم است.  

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی پنج شهر دیگر استان طی سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ منعقد شود عنوان کرد: علاوه بر این طرح‌های تفصیلی، بازنگری طرح جامع شهرهای اصفهان، مبارکه، نائین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است.  

قاری‌قرآن بیان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده، طرح تفصیلی هفت شهر استان با اعتبار بیش از هشت میلیارد ریال تا پایان سالجاری تکمیل و بهره برداری می‌شود، که این طرح‌ها مربوط به شهرهای رضوانشهر، سفیدشهر، علویجه، داران، پیربکران، فرخی و دهاقان است.

 
 
 
 

مطالب پیشنهادی