دولت دانمارک مبلغی حدود یک میلیون یورو در اختیار شهردار پایتخت قرار داده است تا برای کمک به کسب و کارهایی مورد استفاده قرار دهد که بیشترین زیان اقتصادی ناشی از کرونا را متحمل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار کپنهاگ در همان ابتدای سال جاری، مبلغی بیش از یک میلیون و ۳۴۴ هزار یورو برای رهایی کسب و کارهای محلی از زیان‌های اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ هزینه کرد که در این راستا، دولت دانمارک نیز از تخصیص بودجه یک میلیون یورویی برای این منظور تا چند ماه آینده خبر داده است. شهردار ادعا کرده که بیش از ۷۰ نفر از کاسبان شهر برای دریافت کمک هزینه داوطلب شده‌اند که تا کنون از بین آن‌ها، تعداد ۱۶ متقاضی به عنوان واجد شرایط دریافت حمایت مالی شناخته شده‌اند.

مقامات محلی کپنهاگ از توزیع مبلغی حدود ۹۴۱ هزار یورو در میان داوطلبان نیازمند خبر داده و ادعا کرده‌اند کمک‌هزینه‌ای را که دولت دانمارک به زودی در اختیار آنان قرار خواهد داد، بین سایر گروه‌های واجد شرایط توزیع خواهد شد. البته تا آن زمان، یعنی تا اوایل فصل پاییز، سایر داوطلبان نیز می‌توانند متقاضی دریافت کمک هزینه شوند که در صورت تائید صلاحیت آن‌ها، مبلغ مورد نظر به حسابشان واریز خواهد شد.

جالب است بدانید که کمک هزینه مذکور تنها به افراد صاحب کسب و کار تعلق نخواهد گرفت، بلکه برای فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رویدادها می‌تواند شامل برگزاری فستیوال‌های کارآفرینی در مورد پایداری سبزی، نمایش‌های تابستانی، برنامه‌های مهیج تابستانی کودکانه و سایر رویدادهایی باشد که به رونق اقتصادی پساکرونا کمک زیادی می‌کند.

مطالب پیشنهادی