18:18 1401/03/24

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در نشست خبری به تشریح اقدامات 7سازمان زیر مجموعه معاونت خدمات شهری پرداخت.

او حرکت در این سازمان ها را شامل پنل حرکتی می داند که ارتباطی مثل نخ تسبیح با معاونت خدمات شهری دارند.

او در ابتدا به شروع فعالیت یک فناوری جدید در سازمان پسماند اشاره کرد وگفت: قسمتی از پسماند‌تر باید تبدیل شود و 300 تن پسماند در زباله تر را می توان مجددا استفاده کرد. روش‌های مختلفی برای استفاده از این ظرفیت وجود دارد که یکی از شیوه‌ها دستگاه پرولیز است. از این دستگاه برای تبدیل زباله‌هایی با پایه نفتی مثل پارچه استفاده می‌شود. این دستگاه می‌تواند مایعی مثل گازوئیل تولید کند که برای سوخت استفاده شود و با یک شرکت سرمایه گذاری برای راه اندازی این دستگاه همکاری انجام شده است.

او در ادامه از اقدامات موثر برای حقوق کارگران شهرداری و اصلاح حقوق این قشر در شهرداری خبر داد و گفت: تمام حقوق کارگران باید طبق اداره کار پرداخته شود. اضافه کاری وسنوات ومرخصی برای کارگران در نظر گرفته شده است و پیمانکاران موظف به پرداخت هستند.

خرید 7 دستگاه جاروی مکانیزه شهری 

بقایی نظارت بر پیمانکاران و اتصال دستگاه انگشت زن پیمانکاران به فیش حقوقی را یکی از اقدامات نظارتی سازمان خدمات شهری عنوان کرد.

بنا به گفته او 48 میلیون متر مربع وسعت معابر اصفهان است که باید هرشب تمییز شود و سهم هر کارگر نظافت 15 هزار و800 متر مربع است. از این مقدار 6هزار متر نظافت و 10 هزار متر نگهداری است. البته 11 دستگاه مکانیزه نیمی از معابر اصفهان را جارو می‌کند و قرار است 7 جاروی مکانیزه دیگر به این تعداد اضافه شود و جاروکشی معابر را بر عهده بگیرد.

او اما در ادامه با تاکید بر اینکه سطح نظارت درست تعریف نشده است گفت: تلاش می کنیم از نظارت مکانیزه استفاده کنیم. البته حرکت به سمت سیستم های هوشمندانه باید صورت بگیرد. ما در ماشین ها سیستم ای وی ال داریم اما زیر ساختی برای استفاده از این سیستم وجود ندارد. باید نگاه به هوشمند سازی در شهرداری تغییر کند.

 تغییر سیستم حمل زباله از چهارم تیرماه

تغییر سیستم حمع آوری زباله از چهارم تیرماه موضوع بعدی بود که بقایی به آن پرداخت و تشریح کرد: در روش قبل که بر اساس تقویم بود 20 تا 30 درصد مردم زمان را فراموش می کردند و البته کارگران مجبور بودند هم هر روز سرکار باشند. اما ما برای اجرای عدالت و اینکه کارگان از یک روز تعطیل استفاده کنند، به سراغ این سیستم رفتیم ودر این شیوه زباله در روزهای فرد و زوج حمل می شود و روزهای جمعه کارگران از یک روز تعطیل استفاه می کنند.

او در ادامه تصریح کرد: در این شیوه تعطیل کاری برای کارگران اعمال می شود و اضافه کاری روزهای تعطیل رو هم خواهند داشت و این روش تاثیری در حقوق آنها نخواهد داشت و باعث کاهش حقوق نمی شود.

ما آماده همکاری با پلیس هستیم

معاون خدمات شهری به عنوان مسئول رسیدگی به جمع آوری کنندگان ضایعات در خصوص گلایه رئیس پلیس استان اصفهان در خصوص رها بودن این افراد و مشکلاتی که انها ایجاد می کنند و همکاری نکردن شهرداری برای ساماندهی کردن ضایعات فروشان گفت: برخورد با مراکز ضایعاتی وظیفه ما نیست. ما آماده همکاری هستیم، البته پلیس باید با متخلفان برخورد کند. البته در خصوص بستن قرداد با ضایعاتی ها مشکلی نیست و قرداد پسماند خشک امضا می شود.

 

مطالعات علمی برای استفاده از روان آبها

جمع آوری روان آبها یکی از وظایف خدمات شهری در زمان بارندگی هاست که مهدی بقایی تغییر اقلیم را یکی از مشکلات مواجه شدن با باران های تند وناگهانی می داند، او گفت: روان آب وآب گرفتگی با یکدیگر متفاوت است و با آبگرفتگی مشکل داریم. البته در خصوص هدایت آبهای سطحی و استفاده از این آب ها برنامه های مختلفی ایجاد شده و تلاش می شود از مادی ها وزاینده رود برای استفاده از این روان آبها استفاده شود. در زمان بحران تلاش شده تا روان آبها هدایت شود ومشکلات در کمترین زمان حل شود.  البته تحقیقاتی هم در دانشگاه یزد برای استحصال این آب ها در دستور کار است.

بقایی مشکلات بسیاری از خیابان ها را معطوف به معاونت عمران و شهرسازی در زمان ساخت دانست و گفت: این مشکلات بر عهده ما نیست وقتی خیابان یا پل درست ساخته نشده است در زمان بارندگی مشکل ساز می شود.  

 

 

مطالب پیشنهادی