23:26 1401/03/19

احمدرضا دلیران فیروز قائم مقام پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین: تصویب قطعنامه سیاسی شورای حکام به دلیل ایستادگی ایران در برجام بود

احمدرضا دلیران فیروز قائم مقام پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین پژوهشگاه مطالعات جهان در مصاحبه اختصاصی با صدای دیپلماسی ایران در رابطه با تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی سازمان انرژی اتمی گفت: به دلیل ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ایران در مذاکرات هسته ای و عدم اجازه تحمیل زیاده خواهی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان در مذاکرات برجامی، غرب به جهت فشار بر جمهوری اسلامی ایران قطعنامه کاملا سیاسی و ضد ایرانی شورای حکام را تصویب کرد.

دلیران فیروز سردبیر ماهنامه بین المللی دیپلماسی در ادامه افزود: آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان مسئول تبعات تصویب این قطعنامه ضد ایرانی هستند و قطعا پاسخ دولت سیزدهم قاطع خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران حق خود میداند که در سیاست و رویکرد خود در قبال همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی بازنگری کند.

قائم مقام پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین در رابطه با مذاکرات هسته ای و آینده برجام گفت: به هیچ وجه نباید احیای این برجام را که در دولت اصلاح طلبان تدبیر و امید به ملت ایران تحمیل شد را به نفع کشور دانست زیرا با وجود مکانیسم ماشه در آن و عدم تضمین واقعی از سوی طرف غربی مبنی بر بدعهدی نکردن و عمل به تعهدات امکان فروپاشی مجدد آن همانند زمان ریاست جمهوری ترامپ وجود دارد و دولت انقلابی سیزدهم به درستی و از همان ابتدا هم حسابی بر روی برجام باز نکرده بود.

احمدرضا دلیران فیروز سردبیر ماهنامه بین المللی دیپلماسی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران حق خود میداند که در واکنش به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای(ان . پی . تی)خارج شود و غنی سازی با غلظت بالاتر و مورد نیاز خود را انجام دهد./مفتاح نیوز

مطالب پیشنهادی