17:08 1400/06/26

به گزارش صدای دیپلماسی ایران ، با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و شرایط دشواری که کشور به دلیل پاندمی چند مرحله ای کرونا و پیک های مرگ آوری که شاهد آن هستیم و همچنین مشکلات عدیده اقتصادی به جا مانده از دولت قبل، انتظار می رفت دولت جدید تغییرات در امور اقتصادی و مالی را زودتر از بقیه بخش های سیستم اداری کشور کلید بزند تا ضمن باز گرداندن قطار خارج شده از ریل اقتصادی، راهکارهای جدید و اندیشه های تازه ای برای خروج از چنین شرایط بغرنجی به کار گرفته شود. ولی هنوز مدیران دولت گذشته در سیستم جدید هم جولان می دهند و با عزل و نصب های عجیب و غریب و تصمیمات خلق الساعه میدان را به محلی برای تاخت و تاز خود تبدیل کرده اند..

از سوی دیگر حجم تخلفات بخصوص در بخش‌های اقتصادی همچنان گسترده است و دولت جدید هنوز افسار کار را در این مسائل بدست نگرفته تا همچنان شاهد اتفاقات ناخوشایندی باشیم که می تواند به اعتماد عمومی مردم به دستگاه اجرایی کشور و در رأس آن آیت الله رئیسی آسیب جدی بزند.

براساس اخبار رسیده، دخالت ها و همچنین حجم تخلفات یکی از مدیران ارشد بانک که نقش پر رنگ و تأثیرگذاری در این بانک بزرگ کشور دارد بیش از پیش نمایان شده به نحوی که دخالت آشکار در عزل و نصب ها و کنار زدن منتقدان، دیگر مدیران این بانک را به ستوه آورده و شاهد شکافی عمیق در ارکان اصلی بزرگترین بانک کشور هستیم.

سوء استفاده این مدیر ارشد بانکی از جایگاه مدیریتی خود حکایت از کارسازی سازمان یافته دارد که از جمله آن می توان به سوق دادن منابع بانک به سمت شرکت هایی که مدیر اسبق معاونت فناوری اطلاعات آن بانک را اداره می نماید اشاره نمود.

همچنین در این بین شایعات بسیار جدی هم بوجود آمده مبنی بر دریافت یک باب ویلا در کشور امارات و یک باب آپارتمان در یکی از کشور اروپائی آن هم به صورت «هبه» که خود گواه و موید بر ایجاد و تقویت فرضیه های مختلفی درباره عمق تخلفات صورت گرفته دارد که به چنین نتایجی ختم شده است.

نکته جالبتر اینکه خانواده ایشان مدت های طولانی را در خارج از کشور بسر برده و خود ایشان نیز کثیر السفر می باشند و برای پاک کردن رد کارکرد حساب های بانکی خود، دریافت ها و پرداخت ها از طریق حساب ایشان در یکی از بانکهای خارجی صورت می پذیرد.

با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و حساسیت های خاصی که جناب رئیسی رئیس دولت سیزدهم که پیش از این ریاست دستگاه قضایی کشور را بر عهده داشته اند بر انجام هر گونه فساد در سیستم های دولتی و همچنین شریان های اصلی مالی کشور دارند و یکی از اصلی ترین شعارهای انتخاباتی شان هم مبارزه با فسادهای گسترده و جلوگیری از دست بردن در بیت المال و همچنین کوتاه کردن دست افراد خائن به کشور بوده، انتظار می رود رسیدگی و تحقیق و تفحص در این خصوص و کارکرد چنین افرادی که در رده های بالای یکی از بزرگترین بانک های ایران و جهان اسلام مسئولیت دارند، در اولویت قرار گیرد تا اعتماد مردمی به دولت جدید همچنان پابرجا بماند و آحاد جامعه امیدوار بمانند که دولت جدید در مبارزه با هر گونه فساد و تخلفی با احدی مماشات نخواهد کرد.

لازم به ذکر است دستگاه نظارتی ، توجه ویژه ای بر شرایط وتغییر و تحولات دولت داشته باشند که حقی از بیت المال تضییع نگردد.

مطالب پیشنهادی