10:05 1402/03/02

به گزارش مفتاح وبه نقل  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: از مجموعه شورای آموزش و پرورش به جهت عملکرد مطلوب خود که منجر به حضور در بین برترین شوراهای آموزش و پرورش کشور شد و در جلسه وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفت، تشکر می‌کنم.
وی طرح مرهم را حرکتی مطلوب و ارزنده خواند و افزود: همه باید تلاش کنیم تا این طرح آموزش و پرورش به سرانجام برسد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس کاهش پیدا کند.
دکتر مرتضوی ادامه داد: چهارچوب طرح مرهم که شامل بررسی میدانی در مدارس، مناطق و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی است بسیار مطلوب است و امیدواریم آموزش و پرورش بتواند حداکثر استفاده را از بضاعت‌های موجود ببرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: کنترل عوامل و ابزارهای محرک آسیب‌های اجتماعی مسئله دیگری است که باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد تا ابزارهای محرک که ممکن است دانش‌آموزان را در معرض آسیب قرار دهد شناسایی شده و از دسترسی به آن‌ها جلوگیری شود.
وی با بیان لزوم طراحی و اجرای برنامه‌های غیرمستقیم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طراحی این برنامه‌ها باید با نظر متخصصان باشد و روش‌های مطلوب جامعه و فرهنگ ایرانی- اسلامی برنامه‌ریزی شود تا در اجرای طرح‌های مختلفی نظیر مرهم مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای استان نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.
گفتنی است؛ در این جلسه از اعضای شورای آموزش و پرورش استان اصفهان به جهت کسب رتبه برتر میان شوراهای آموزش و پرورش کشور تقدیر شد.

مطالب پیشنهادی