21:57 1402/01/24

کمیته ورزشکاران شورای وحدت کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه صادر کرد

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از خبرگزاری ایمنا، کمیته ورزشکاران شورای وحدت کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا؛ دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید ((حضرت علی علیه السلام))

«روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند.» امام خمینی (ره) بشریت امروز در نقطه تاریخی ایستاده است که به زودی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان او را خواهد دید.

پیام امام خمینی (س) نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین شد و به تاریخچه طولانی این مبارزه، اصالت بخشید. فراموش نکنیم، قدس سرزمینی است که برای پیروان همه ادیان الهی، مقدس است. قدس میعادگاه عروج پیامبر اکرم (ص) و اولین قبله مسلمانان جهان است. صهیونیستها نیز چنانکه رهبرانشان به دفعات اعتراف کرده اند، کسانی نیستند که به اشغال خاک فلسطین و قدس شریف اکتفا نمایند و اگر در مسیر توسعه طلبی خویش با مقاومت ملت فلسطین و واکنش افکار عمومی ملتهای مسلمان مواجه نباشند، آرزویشان تحقق رؤیای دستیابی به اراضی حدفاصل از نیل تا فرات است.

آنها هنوز از این عقیده دست نکشیده‌اند. ولی اگر ۲ قرن پس از طرح این رؤیا توسط بنیانگذاران صهیونیسم، هنوز صهیونیست‌ها حتی در درون مرزهای فلسطین به ثبات و آرامش نرسیده‌اند، برای این شکست هیچ دلیلی جز مقاومت دامنه دار و مستمر ملت ستم کشیده فلسطین نمی‌توان اقامه کرد. ملتی که همواره به حمایت هم کیشان خود در سراسر جهان اسلام نیاز دارد. روز قدس از جمله مظاهر حمایت جهانی از مردم رنج کشیده فلسطین است.

فلسفه و محتوای روز جهانی قدس این است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اینکه اگر دست برندارید، سرکوب خواهید شد. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار داد که باید دست خود را از روی مستضعفین جهان بردارید و سر جای خود بنشینید. روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم، و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است.

اکنون که با تدبیر حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و دقیقاً بعد از ایام لیالی پرفیض قدر روز قدس نامیده شده است بستری است که بایستی علاوه بر تمام تلاش ها جهت محقق شدن تمامیت ارضی فلسطین به نحو شایسته درجهت تحقق حکومت جهانی اقدامات موثر صورت پذیرد. کمیته ورزشکاران شورای وحدت نیز با این رویکرد به عنوان سفیران و مبلغان این آرمان ها و ارزش ها در تمامی صحنه‌های ورزشی در سطح جهان و به پیروی از تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مشت‌های خود را گره کرده و بر دهان رژیم‌های گرگ صفت منطقه و جهان و در رأس آنها غده سرطانی دنیا، اسرائیل غاصب می‌کوبند.

رژیم ها و دولت های خونخوار آمریکا، انگلیس و اسرائیل که در جنگ‌های نیابتی خود در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی سعی در تضعیف دنیای اسلام و تضعیف امواج خروشان بیداری اسلامی دارند، بار دیگر در روز قدس اتحاد دنیای اسلام و نظاره گر افول قدراتشان در منطقه خواهند بود. قدس اولین قبله مسلمانان جهان است. در این سال ها دفاع از مظلومین، تنها حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و قدس شریف، قبله اول مسلمانان را شامل نمی‌شود؛ بلکه دفاع از ملت و کشور های سوریه، عراق، بحرین و یمن را نیز در بر می‌گیرد؛ مسلمانان آزاده جهان، در این روز با وحدت خود به مستکبرین عایم از جمله رژیم کود کش و غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایت کار، هشدار خواهند داد؛ دانسته و تمامی ظرفیت های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهیم گرفت.

کمیته ورزشکاران شورای وحدت کشور

۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲

  • نویسنده : روابط عمومی کمیته ورزشکاران شورای وحدت کشور
  • منبع خبر : خبرگزاری ایمنا

مطالب پیشنهادی