12:09 1400/07/19

به گزارش مفتاح، علیرضا ملک پور رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ایی شهرستان برخوار با تاکید بر اینکه سازمان فنی وحرفه ایی متولی برنامه های دولت و برنامه ریزی در جهت اموزش مهارت است گفت: منطقه برخوار در جوار منطقه صنعتی دولت آباد قرار گرفته است و در شهرستان هر برنامه ایی جواب نمی دهد بنابراین بر حسب نیازهای منطقه برنامه سازمان تدوین شد. نیازسنجی در شهرستان ها انجام شد و میز خدمت در روستاه  نیازهای آموزشی منطقه را احصا کرد.

او با تاکید بر مهارت آموزی وآموزش افراد که یکی مبانی تحول بنیادین در توسعه است گفت: توجه به مهارت آموزی واجرای سیاست مقاومتی ما را به سمت مذاکره با بخش صنعت و آموزش افراد مشغول به کار در منطقه کرد.

ملک پور با اشاره به اینکه این مرکز 10 کارگاه آموزشی دارد گفت: کارگاه برق صنعتی، الکترونیک، تاسیسات، نقشه کشی،فناوری اطلاعات، صنایع پوشاک، خدمات آموزشی وصنایع دستی است. همچنین   18 دوره آموزشی برگزار کردیم. این دوره ها شامل معرق، دوزندگی کیف چرم، پرورش گیاهان دارویی، چهره پردازی کودک، تعمیرکار شوفاژ، پیراهن دوز مردانه، فیروزه کوبی، مینا کاری بوده است.

ملک پور با تاکید بر توجه به نیاز سنجی در شهرستان برخوار از برگزاری میز خدمت به کمک دهیاران در روستاها گفت وافزود: تلاش کردیم افراد تخصص ببینند.

فنی وحرفه ایی شهرستان برخوار تلاش شده است تا کارگاه ها به روز رسانی شود و با برگزاری نمایشگاه نتیجه آموزش در سازمان به متقاضیان نمایش داده شود.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ایی شهرستان برخوار از توجه این سازمان به آموزش های متناسب با منطقه گفت وافزود: توسعه آموزش تولید گیاهان دارویی و کم آب با توجه به قرار گرفتن در مناطق خشک مدنظر سازمان قرار گرفتو تلاش کردیم کاشت زعفران را درروستاهای شهرستان های برخوار داشته اشیم ودر کمار ان با فاصله گرفتن از خام فروشی در حیطه آموزش برند سازی و بسته بندی نیز قدم برداریم.

او با اشاره با بستن قرارداد با اصناف وصنایع برای افزایش مهارت آموزی افراد گفت: 15 تفاهم نامه با نهادها وادارت بسته شده است و زمان صدور مجوزها را به حداقل رساندیم. همچنین قراردادی هم  با مجموعه صنایع انتخاب بسته ایم تا افراد و دانشجویان این مجموعه را اموزش بدهیم.

بنا به گفته ملک پور شهرستان برخوار در تولید صنایع دستی بعد از اصفهان رتبه دوم را دارد و سازمان فنی وحرفه ایی در جهت توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی اقدامات موثری داشته است.

تلاش برای دریافت وام از سازمان برکت برای توسعه مشاغل و کسب وکار در شهرستان برخوار یکی دیگر ازقدامات مرکز آموزش فنی وحرفه ایی بوده است. 176 طرح توسط بنیاد برکت مصوب شده است و برای توسعه کار برای دریافت وام معرفی شده اند. البته رصد افراد و بررسی توانایی افراد در توسعه شغل و بازپرداخت وام یکی از شروط ارائه وام خواهد بود.

برگزاری کلاس های آموزشی برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت، برگزاری دورهای اموزشی  کشت های گاخانه ایی در محسن اباد وحبینب اباد، انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتحادیه پوشاک، اتحادیه طلا، برگزاری جلسه هم اندیشی با مسئولین پایگاه های بسیج شهری وروستایی با هدف رونق تولید اشتغالزایی از جمله اقدامت مهم سازمان فنی وحرفه ایی شهرستان برخوار در جهت آموزش ومهارت آموزی و کاهش بیکاری بوده است.

ملک پور با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی محیط کار واقعی گفت: با افراد دارای کارگاه قرارداد منعقد می شود تا در محیط کار واقعی آموزش ببینند و بعد از گذراندن دوره آموزشی کارت مهارت دریافت کنند. 160 نفر در 9 ماه گذشته در محیط کار واقعی آموزش دیده اند. با برگزاری این دوره مشکل فنی بودن افراد برظرف می شود و آموزش در محیط کار واقعی اتفاق می افتد.

 

مطالب پیشنهادی