11:14 1402/01/06

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خبرداد؛ برگزاری ۱۵ رویداد نوروزی روستایی تا نیمه فروردین ماه در استان اصفهان

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مجید جوهری مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان با تأکید بر اجرای رویکرد های نوین خلاقیت‌زایی و نوآوری در کسب و کار روستایی، گفت: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، در سال گذشته با بهره گیری از توان خبرگان و تسهیلگران این حوزه و با بهره گیری از مدل توسعه پایدار اشتغال روستایی سعی کرده کلیه اقدامات دستگاه های متولی اشتغال روستایی را به صورت منسجم و هماهنگ با آمایش سرزمین و مطالعات تعیین رسته اشتغال روستاهای استان، راهبری نماید.
وی ادامه داد: همچنین با ترغیب ورود اندیشمندان در حوزه اشتغال روستایی، توانسته‌ایم با برگزاری نشست های روستاپایه و رویدادهای مسئله محور در استان تغییرات و راهبرهای جدیدی بر پایه توانمندسازی بدنه روستایی جهت افزایش درآمد پایدار خانوار ایجاد نماییم.
جوهری خاطرنشان کرد: در این راستا بنیاد نخبگان، شهرک علمی و تحقیقاتی، بنیاد مسکن، بنیاد برکت، بنیاد علوی، کمیته امداد، سازمان مدیریت و ... و دستگاه های متولی مشابه در چهارچوب کارگروه اشتغال روستایی به صورت منسجم تشکیل جلسه داده اند.
وی افزود: همچنین متناسب با نیازمندی های اشتغال هر حوزه روستایی در استان، بازدید ها، تورهای تعالی و رویدادهای اشتغال زایی برگزار گردیده است.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان عنوان کرد: در این راستا ۱۵ رویداد نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در روستاهای استان برگزار می شود.
وی افزود: رویداد اکو موزه مرق سادیان در شهرستان کاشان، رویداد مجازی زالو پلاس، رویداد رونق پلاس چم طاق در شهرستان لنجان، رویداد روستای چهر در شهرستان ورزنه، افتتاح ایستگاه سیدمحمد و تیرانچی کرد علیا و جاجا در شهرستان های خمینی شهر و تیران و کرون، افتتاح کمپ نوروزی هاردنگ در شهرستان نطنز و بازدید گلخانه ها و صنایع تبدیلی در شهرستان های شهرضا و سمیرم از جمله رویدادهای برگزار شده از ۱۵ تا ۲۹ اسفندماه در سطح استان بودند.
جوهری خاطرنشان کرد: بازدید بقعه پیربکران در شهرستان فلاورجان، جشنواره غذای محلی نیستانک، جشنواره سبزه و غذای محلی، بازی سنتی و ثبت نام سیرک هندوآباد در شهرستان های نایین و اردستان، بازدید از رویدادهای شهرستان های بویین میاندشت، کوهپایه و شهر تودشک، رویداد چهاربرج در چهار روز در شهرستان فلاورجان، رویداد نوروز زعفرانی در شهرستان میمه، بازدید آذرخوان (کلنگ زنی میدان، خانه صنایع‌دستی و ...) در شهرستان جرقویه و کمپهای روستایی سه راهی رحیم آباد بخش مرکزی اصفهان و روستای دزج شهرستان دهاقان از جمله برنامه‌هایی هستند که از یکم تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان در سطح استان خبرداد.
جوهری با بیان این که این رویدادها همراه با موسیقی محلی و نمایشگاههای صنایع دستی و محصولات و تولیدات روستایی است، اضافه کرد: ایجاد نوروزگاه های روستایی در محورهای مواصلاتی در راستای افزایش امنیت و سلامت سفرهای نوروزی از دیگر اقدامات در بخش روستا خواهد بود.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد: بهره گیری از شیوه های نوین خارجی و داخلی در زمینه افزایش خلاقیت روستایی در راستای ارزش آفرینی و خلق شیوه های نوآورانه اشتغال روستایی در سطح روستاهای استان و توسعه و ارتقاء کسب و کار در محیط روستا و پیرامون آن نیازمند برنامه ریزی و تحلیل دقیق در این حوزه است.

مطالب پیشنهادی