18:41 1401/02/26

به گزارش مفتاح، حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان  از برگزاری کنگره بزرگ 590 شهید روحانی وطلبه در استان خبر داد و گفت: 4 هزار شهید شناسنامه دار طلبه و روحانی در کشور وجود دارد. 111 نفرشهدای ترور، 38 نفر مدافع حرم،57 شهید طلبه از عصر مشروطیت تا قبل از انقلاب داشته ایم ومابقی شهدا نیز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به نقش پر رنگ روحانیت شیعه در دوره های مهم تاریخی گفت: روحانیت وعلما شیعه همیشه نقش پر رنگی در اتفاقات تاریخی داشته اند ومبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم حضور داشته‌اند. برخی از روحانیت در زندان ها مخوف به شهادت رسیدند و این افتخار برای روحانیت شیعه است.

او با تاکید بر اینکه روحانیت شیعه پرچمدار و علمدار دفاع از مظلوم مبارزه با ظلم است، افزود: برخی مراجع مثل آشیخ جعفر کاشف الغطا وقتی وهابیون به نجف اشرف حمله کردند، جز طلایه داران مبارزه بود واسلحه دست گرفت و نقش بزرگی ایفا کرد.

حجت الاسلام صادقی به نقش پررنگ وحضور موثر طلاب در دوران کرونا وهمراهی با کادر درمان اشاره داشت وتصریح کرد: خدمت رسانی به بیماران و حضور در آرامستان ها برای غسل وتدفین اموات کرونایی یکی از خدمات ارزنده طلاب در این دوران بود. در اصفهان حتی یک میت بدون غسل و کفن تدفین نشد و با حضور طلاب خواهر وبرادر در آرامستان این کار زمین نماند. اعزام ۹۶ هزار نفر روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس، تقدیم هفت هزار جانباز روحانی و طلبه در سطح کشور و ۲۰۰ نفر آزاده روحانی، ۱۸۰ نفر شهید روحانی جاویدالاثر مثل شهید حبیب‌اللهی و شهید ردانی‌پور که بدن‌های مطهرشان مفقودالاثر است، از افتخارات روحانیت است.

برگزاری اولین کنگره ملی شهدای روحانی درقم

بنا به گفته صادقی، استان اصفهان سکاندار طلاب شهید است و بیشترین روحانی شهید را با 590 شهید در کشور دارد. تهران با 364 شهید و مازنداران با 340 شهید مقام دوم وسوم را دارند. همچنین 215 نفر جانباز روحانی تقدیم کرده است.

کنگره 590 شهید طلبه اصفهان در 29 اردیبهشت در گلستان شهدا با سخنرانی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که از روحانیون موثر و محققان جمع آوری آثار شهدا هستند، برگزار می شود.

بنا به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) همچنین اولین کنکره ملی 4 هزار شهید طلبه در کشور در شهر قم در خردادماه برگزار می شود. استان اصفهان نیز به عنوان یکی از استان های برگزار کننده در کنگره ملی حضورو مشارکت دارد.

او در ادامه افزود: همچنین در حال حاضر کنگره جانبازان روحانی در مشهد برگزار شده که 16 روحانی جانباز بالای 70 درصد از اصفهان برای تجلیل حضور دارند. اجلاسیه تقدیر از فرماندهان روحانی در خوزستان برگزار می شود که نمایندگانی از اصفهان حضور دارند و اجلاسیه آزادگان وحانی در قزوین برگزار شد که از اصفهان هم برای تقدیر حضور دشتند.

در حاشیه برگزاری اولین کنگره ملی شهدا روحانی وطلبه کشور و اصفهان نمایشگاه های برای نمایش وصیت نامه شهدا، زندگی نامه شهدا وکتب منتشر شده در خصوص این شهدا برگزار خواهد شد.  

 

مطالب پیشنهادی