18:58 1396/12/20

به گزارش مفتاح، سیدعلی حکمت منش مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف تاسیس موسسه تبیان اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح فضای مجازی است گفت: هدف این موسسه، فرهنگی و مذهبی است و محور فعالیت های موسسه، سایت تبیان است و در کنار سایت، بخش های مختلف سایت در زمینه فرهنگ اسلامی فعالیت می کنند.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان، سایت تبیان را یکی از موسسه های شاخص در تولید بازی های رایانه ای با تم مذهبی و فرهنگی معرفی کرد وافزود: ایجاد یک دیتا سنتر بزرگ در شهر تهران یکی از اهداف این موسسه است که قرار است یک  دیتا سنترفرهنگی باشد.

وی در درباره برگزاری چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی گفت: این جشنواره اقدام منحصر به فرد مرکز یادگیری سایت تبیان است، و با هدف اشاعه تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان برگزار می شود. این جشنواره به صورت گروهی است و به  دانش آموزان در فعالیت های گروهی کمک می کند.

حکمت منش را هدف اصلی این جشنواره دانست و عنوان کرد: موسسه کمک می کند که دانش آموزان با این فضا آشنا بشوند.

بنا به گفته مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان از ابتدایی که یک دانش آموز یک موضوعی را برای تحقیق و پژوهش انتخاب می کند، به وسیله مشاوره های اینترنتی رایگان موسسه  راهنمایی می شود. بعد از انجام تحقیق دانش آموز نتیجه کار وپژوهشش را در یک جشنواره دو روزه به مسابقه میگذارد.  

محورهای چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی شامل، غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش آموزی است. در این جشنواره دو روزه، 350 دانش آموز در 140 تیم با همدیگر به رقابت می پردازند.

حکمت منش تاکید کرد  استان اصفهان تنها استانی است که با توجه به پتانسیل‌های موجود در آن  این جشنواره ها را به صورت استانی برگزار می کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که از مدارس دولتی و پژوهش سراها در این جشنواره شرکت می کنند از 50 درصد تخفیف برخوردا می شوند، خاطرنشان کرد: این اقدام کمک می کند تا توزیع مناسبی از دانش آموزان توامند صورت گیرد.

بنا به گفته مدیر موسسه تبیان،  تعدادی ازاین  تیم‌ها در این جشنواره به عنوان برگزیده و تعدادی از آن‌ها به عنوان دعوت شده به تهران انتخاب می شوند و از شهرستان های مختلفی مانند شهرضا، سمیرم و کاشان شرکت کنندگانی در این جشنواره حضور دارند.

استقبال مدارس دولتی و پژوهش سراها نسبت به سال گذشته از این جشنواره بیش تر شده است و حدود 30 غرفه در این جشنواره، حدود 30 تیم در سمینار و 80 تیم در بخش مسابقات شرکت می کنند.

حکمت منش در ادامه افزود: چهارمین دوره مسابقات پژوهشی دانش اموزان  در رشته‌های مختلفی برگزار می‌شود که عمده تیم‌ها در مسابقات سازه‌های ماکارونی و رباتیک شرکت می‌کنند و مسابقات ایده شو، دیده شو و ابر حباب، نجات تخم مرغ از رشته های جدیدی هستند و کمیکار از دیگر رشته های جدید دیگر است که در شته اصلی شیمی وظیفه ایجاد سوخت موتورهای متحرکه را برعهده دارد.

وی ادبیات، انرژی های تجدید پذیر، علوم و معارف اسلامی، علوم زیست، فنی و مهندسی و هنر و معماری را ازجمله رشته های سمینار اعلام کرد. زیست و فناوری، علوم زیست، علوم شیمی و نانو نیز از جلمه رشته های ما در غرفه‌ها خواهد بود.

وی در ادامه افزود:  گلایدر و موشک های آبی از سازه های مورد استفاده در جشنواره امسال است.

جشنواره پروژه های دانش اموزی موسسه تبیان، درتاریخ 24 و25 اسفندماه در کانون امام خمینی برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی