15:58 1402/03/17

به گزارش مفتاح، به نقل از  روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان،  نشست ادبی "عروج شاعرانه " عصر روز سه شنبه 16 خرداد با حضور مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ، مدیران فرهنگی ، شعرای برجسته استان اصفهان و علاقه مندان در نگارستان امام خمینی (ره) برگزار شد.
مهدی بنکدار مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان در این نشست با اشاره به نگاه امام راحل به شخصیت هنرمندان، اظهار داشت: از دیدگاه ایشان «هنر نه برای هنر، نه برای مردم بلکه برای کمال و رسیدن به خداست؛ هنرمند باید جلوگاه جمال ذات الهی باشد، نفسش مذکا و هدیه الهی است و باید با تزکیه و تطهیر نفس، انوارو معارف الهی را به مردم برساند».
وی بیان داشت: امام خمینی (ره) در پیامی که سال 67 خطاب به هنرمندان و خانواده شهدای هنرمند داشت، هنر متعالی و دینی را هنری خواند که در آن هنرمند احساس عدم مسئولیت نداشته باشد.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان با اعلام اینکه فرازهای مختلفی از نگاه امام راحل به هنرمند وجود دارد، گفت: آنچه در منشور هنرمندانه به آن تاکید شده این است که هنرمند باید ذاتش همچون آینه ای باشد که معارف الهی را از طبیعت، مردم و معضلات اجتماعی الهام گرفته و با نگاه حقیقت گرایانه و مسئولیت پذیر به مردم انتقال دهد.
وی اضافه کرد: کسی نمی‌تواند مدعی شود که هنرمند تعهدی ندارد و این مطلب که مسئولیتی بر عهده یک هنرمند روشنفکر نیست، یک مغلطه است.
بنکدار با اظهار اینکه هنرمند باید با مردم رابطه صمیمی داشته باشد و با زبان هنر، نسل جوان را با معارف و شخصیت امام خمینی (ره) آشنا سازد و لازمه آن تغییر نحوه بیان در انجمن های سنتی ادبی به سمت زبان ادیبانه جوانان، کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: در حقیقت با «هنر توحیدی» باید خود را مومن و متقی کرد و از نفسانیات و شیاطین درونی دوری و به آینه ای تمام عیار مبدل شد تا نگاه الهی به انسان شکل بگیرد و حقیقت گو وحقیقت جو شود.

استفاده از ابزار فرهنگ و هنر برای شناساندن چهره امام خمینی (ره)
در ادامه این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز برگزاری این نشست را ما حصل همکاری 5 نهاد از جمله موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، بسیج هنرمندان استان، نمایندگی آستان قدس رضوی، انجمن اهل قلم و اداره کل ارشاد اسلامی خواند و افزود: نشست های ادیبانه و محفل های شعر درباره شخصیت امام راحل همه ساله برگزار می‌شود.
علی تمنایی نیز با اعلام اینکه باید شخصیت امام خمینی (ره) را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دارد و به آن پرداخت، افزود: امام راحل در عین پاکی، زهد و تقوا، با اراده، با صلابت و استکبار ستیز بودند و چهره ای ساده زیست داشت که در مقابل استکبار ایستادگی و مقاومت کرد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره پیر کبیر انقلاب فرموده است که «شخصیت امام در تاریخ بر همگان روشن است و چهره شناخته شده ای است که هیچ کس نمی تواند آن را تحریف کند.»
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: لازم است که در شهر ادیب پروری همچون اصفهان، افکار و اندیشه های امام راحل را در بین نسل جوان ترویج کرد و با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله شعر، ادب، موسیقی و نمایش به ابعاد مختلف چهره امام خمینی (ره) پرداخت.

در این نشست دو قطعه از اشعار حضرت امام توسط گروه هنری مولا در غالب موسیقی و سرود اجرا گردید
همچنین 12 تن از شعرای برجسته استان از موسسات ادبی استان ( 7 نفر از آقایان و5 نفر از بانوان ) در قالب شعر به توصیف شخصیت ملکوتی امام راحل پرداختند که با اعطای لوح تقدیر از آنها تجلیل شد.

مطالب پیشنهادی