13:24 1402/02/30

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ استان اصفهان با تأکید بر جلب رضایت مردم، گفت: شهرداری‌ها و رؤسای شوراهای شهر وظیفه جلب رضایت مردم را برعهده دارند.
وی ادامه داد: با نگاه به سیمای شهر می‌توانیم نوع نگرش مدیریت شهری حاکم را متوجه شویم از این رو نگاه به شهر از لحاظ کالبدی، مبلمان شهری و مسائل زیبایی شناختی دارای اهمیت است.
وزیر کشور دو مبنای نشاط و پویایی را در شهر ضروری دانست و عنوان کرد: در راستای تحقق این دو مبنای مهم شهرداران و دهیاران بایستی به صورت فوق‌العاده برنامه‌ریزی داشته و تلاش کنند.
دکتر وحیدی در خصوص پدیده حاشیه نشینی، اظهار کرد: این پدیده بایستی مهار، مدیریت، اصلاح و رفع شود از این رو مسئله مهم این است که در حوزه حاشیه نشینی طرح داشته باشید.
وی ادامه داد: انتظار می رود شهرداری‌ها و رؤسای شوراهای اسلامی شهرها برای حاشیه نشینی برنامه و پیشنهاد داشته باشند.
دکتر وحیدی عنوان کرد: نقش شهرداری ها در سلامت اداری نیز مهم است بایستی مردم احساس کنند در شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها منابع شفاف و روشن هزینه می شود.
وزیر کشور افزود: شفاف سازی درآمد و هزینه ها راهی برای جلب اعتماد مردم است از این رو جلوی گلوگاه های فساد گرفته شود.
وی تأکید کرد: خدمات دهی به مردم با سرعت و بدون صرف زمان های غیرمعمول انجام شود. از طرفی مهم است که همه به مرکز خدمات یکپارچه در دولت بپیوندند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: ضروری است در اماکن عمومیِ در اختیار شهرداری ها مسائل اخلاقی، عفاف و حجاب رعایت شود. شرط ارائه خدمات، رعایت قانون از جمله حجاب است.
دکتر وحیدی با تأکید بر نوآوری و خلاقیت در شهر و روستا گفت: در این حوزه استفاده از صنایع دستی به منظور کمک به اقتصاد خانواده ها و ایجاد نشاط، خلاقیت و نوآوری در چهره شهرها مورد استفاده قرار بگیرد.
وی در خصوص روابط شهرداران، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی شهر ها با مردم عنوان کرد: ایجاد رابطه نزدیک با مردم بسیار مهم است این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نیز هست.
وزیر کشور با اشاره به ایجاد فرهنگ شهری، گفت: با فرهنگ سازی صحیح می توان شهر را قانون مند اداره کرد. یکی از مسایل مهم که نیازمند فرهنگ سازی است بحث پسماند است که اگر تفکیک از مبدا انجام شود با مشکلات بعدی مواجه نخواهیم شد.
وی درخصوص قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران نیز گفت: این پروژه ظرفیت‌های فناورانه بسیاری دارد که باید به انجام برسد از طرفی نباید اجازه دهیم این پروژه نیمه کاره رها شود زیرا با نگاه بلندمدت، کشور ما به حمل و نقل سریع نیاز دارد.
وزیر کشور افزود: باید فناوری این پروژه را بومی کنیم، شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه می‌توانند این کار را انجام دهند، بنابراین حتماً در سطح ملی پیگیر اجرای آن خواهم شد.

مطالب پیشنهادی