10:15 1395/10/13

به گزارش مفتاح، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: باند ۳ نفره‌ای که از ۱۸ پزشک اصفهانی ۶۰۰ میلیون تومان اخاذی کرده بودند متلاشی شد.

سرهنگ ستار خسروی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه به دلایل مختلف حاشیه‌نشینی عمدتاً به محلی برای ارتکاب جرم و توسعه مجرمان به سایر نقاط شهر تبدیل شده است، اظهار داشت: امروزه در سطح استان حداکثر 40 درصد مجرمان از کانون‌های جرم تولید می‌شوند و سایر نقاط استان را مورد تهدید قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پیشگیرانه مختلف با هماهنگی سازمان‌های مختلف به‌ویژه شهرداری‌ها صورت می‌گیرد، افزود: جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی و توسعه محیط‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی در کانون‌های جرم از جمله اقدامات خوبی بوده که باید بیشتر صورت بگیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی جرم‌زاست، تصریح کرد: در همین راستا در حوزه عملیاتی اجرای طرح‌های عملیاتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، تا پایان سال به صورت ماهیانه طرح‌هایی در کانون‌های جرم انجام خواهیم داد.

خرید و فروش ارز در معابر، غیرقانونی است

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به صورت دلالی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند در صورتی که اقدام‌شان مخل بازار کالا و ارز باشد خلاف قانون بوده و در همین راستا هرگونه خرید و فروش ارز در معابر غیرقانونی است.

سرهنگ خسروی با اشاره به متلاشی کردن باندی که از پزشکان استان اصفهان اخاذی کرده بودند، بیان کرد: در همین راستا این باند متشکل از 3 نفر بود که از 18 پزشک استان بالغ بر 600 میلیون‌تومان و از طریق تماس تلفنی و دستگاه عابر بانک اخاذی کرده بودند.

وی با بیان اینکه این نوع کلاهبرداری مربوط به قشر خاصی از جامعه نمی‌شود، گفت: یک سری افراد سودجو به صورت تلفنی از مالباخته شماره حساب، رمز اینترنتی و CCV2 را از مالباخته دریافت می‌کند و سپس به آسانی 60 یا 100 میلیون تومان از حساب شخص برداشت می‌کنند و بلافاصله نیز این پول را تبدیل به طلا، فرش و کارت‌های اعتباری می‌کنند، بنابراین مردم باید در صورتی که برنده قرعه‌کشی خاصی شدند به سازمان مورد نظر مراجعه حضوری کنند تا فریب این‌گونه افراد را نخورند.

افزایش 173 درصدی کلاهبرداری‌های رایانه‌ای

رئیس پلیس فتای استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: به همان اندازه که درصد نفوذ شبکه‌های اجتماعی میان مردم افزایش پیدا کرده متاسفانه آسیب‌پذیری در حوزه شهروندان نیز افزایش پیدا کرده است به‌گونه‌ای که روند افزایشی این امر نسبت به سال 92، 106 درصد بوده است.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی با بیان اینکه در مقام مقابله هم رتبه خوبی در این راستا داریم، افزود: در همین راستا روند کشف‌مان 101 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به 5 جرم برتر حوزه پلیس فتا تصریح کرد: مزاحمت‌های اینترنتی، برداشت‌های غیرقانونی، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با 173 درصد افزایش، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و انتشار فیلم خصوصی از جمله این جرائم است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه برخی از کاربران مدیریت خوبی در این راستا ندارند، خاطرنشان کرد: کلاهبرداری‌هایی در قالب یک پیامک و یا تماس تلفنی صورت می‌گیرد و با طرح موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی، ذهن شهروندان را فریب می‌دهند و توسط خود شخص و از طریق عابربانک مبلغ را از حساب شهروندان خارج می‌کنند. این امر نشان از نهایت عدم آگاهی و مهارت شهروندان در حوزه الکترونیک است، در همین راستا باید یک جهاد آموزشی صورت گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پلیس فتای اصفهان جلب همکاری و مشارکت شهروندان برای رصد بهتر جرائم و مقابله حداکثری با جرائم سایبری است، گفت: متاسفانه خلاء آموزشی در جامعه داریم و کسی هم مسئول نیست تنها در حوزه آموزش، پلیس و رسانه فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان نیز در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در آرایشگاه‌های زنانه زیرزمینی جرم‌های متعدد و فعالیت‌های غیرقانونی و غیربهداشتی صورت می‌گیرد، نیروی انتظامی استان اصفهان در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟ اظهار داشت: اینکه آرایشگاه‌های زنانه را کانون جرم بدانیم درست نیست و به‌دور از حقیقت و بزرگ‌نمایی  است اما این مکان‌های زیرزمینی که در منازل هستند محل عمومی محسوب نمی‌شوند و خصوصی هستند.

سرهنگ اکبر عاصمی افزود: ‌اخیرا گشت‌های مشترکی با اداره بهداشت داشته و تعداد تخلفاتی در موارد بهداشتی غیرقانونی داشتیم که برخورد کردیم اما یک مورد فساد هم نداشتیم.

استفاده از اسپری برای خوانده نشدن پلاک توسط دوربین صحت ندارد

جانشین رئیس پلیس راهور استان اصفهان در این نشست پیرامون پلاک‌های دارای آفتاب سوختگی تصریح کرد: مواد نامرغوبی از چین در کارخانه تولیدی پلاک استفاده شده بود که این مشکل رفع شده و مالکان خودرو با پلاک‌های دارای آفتاب سوختگی می‌توانند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک به صورت رایگان پلاک خود را تعوض کنند.

سرهنگ علیرضا جان‌نثار با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد فکر می‌کنند با زدن اسپری، پلاک توسط دوربین خوانده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این امر صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار قبض جریمه در 9 ماهه امسال صادر کرده‌ایم، بیان کرد: در همین راستا در این مدت بالغ بر 100 هزار موتور سیکلت و 15 هزار ماشین نو شماره وارد استان شده‌ که از این تعداد 3 هزار ماشین از طریق گمرک و 12 هزار نیز توسط کارخانجات داخلی تولید شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه امسال علاوه بر توقیف موتورسیکلت‌های بدون کلاه ایمنی رویکرد فرهنگی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: در همین راستا اگر موتورسیکلتی کلاه خود را بعد از توقیف بیاورد دیگر موتورسیکلت وی توقیف نخواهد شد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی